۰

رسوایی جدید خاندان آل‌سعود و دونالد ترامپ

واشنگتن پست در گزارشی فاش کرد خانواده سلطنتی عربستان در نخستین سفر دونالد ترامپ به ریاض چندین هدیه تقلبی به او داده‌اند.
کد خبر: ۲۶۱۴۴۶
۱۵:۴۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، خانواده سلطنتی عربستان در نخستین سفر دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا به عربستان به او و اطرافیانش ده‌ها هدیه از جمله سه جلیقه بافته شده از پوست ببر سفید و خز یوزپلنگ و یک خنجر با دسته‌ی عاج فیل هدیه کرده است.

از فرآیند تبادل هدایا بین رئیس جمهور آمریکا و مقامات خارجی به عنوان یک فرآیند بسیار منظم یاد می‌شود. ولی این فرآیند به ظاهر منظم، رسوایی‌های بسیاری را برای دولت ترامپ به بار آورده است.

پس از اهدای این هدایا به ترامپ، وکیل کاخ سفید داشتن خز و خنجر که قانون گونه‌های در خطر انقراض را نقض می‌کند، ناشایست خواند. این در حالی است که دولت ترامپ این هدایا را حفظ کرده و دریافت آن‌ها را فاش نکرده است.

در آخرین روز کاری ترامپ، کاخ سفید مجددا به قضیه ورود کرد و هدایا را به اداره خدمات حیات وحش آمریکا سپرد. این اداره نیز به دلیل نقض قانون به خطر انداختن گونه‌های در حال انقراض، هدایای سعودی را توقیف کرد.

نکته حائز اهمیت اینجاست که پس از بررسی‌های به عمل آمده، هدایای عربستان تقلبی از آب در آمد.

تایلر چری، سخنگوی وزارت داخله آمریکا که بر خدمات حیات وحش نظارت می‌کند، گفت: «بازرسان حیات وحش و عوامل ویژه تعیین کردند که خز‌های استفاده شده در این جلیقه‌ها رنگ آمیزی شده و از گونه‌های محافظت شده ساخته نشده اند.»

علاوه بر این، دولت ترامپ هرگز فاش نکرد که جارد کوشنر، داماد آقای ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید نیز دو شمشیر و یک خنجر از سعودی‌ها دریافت کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا سعودی‌ها از خز‌های تقلبی مطلع بوده اند یا خود نیز از سوی تامین کننده هدایا فریب خورده اند، اما بروس ریدل، یکی از کارشناسان و اعضای ارشد موسسه بروکینگز، این هدایا را بسیار شرم آور می‌نامند. مقامات سفارت عربستان در واشنگتن از اظهارنظر در این زمینه خودداری کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: