۰

واکنش مفتی عمان به آزار و اذیت مسلمانان هند

مفتی عمان با صدور بیانیه‌ای خواستار موضع بین‌المللی اسلامی در واکنش به کشتار مسلمانان در ایالت آسام هند شد.
کد خبر: ۲۶۱۰۶۰
۱۵:۱۶ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مفتی عمان با صدور بیانیه‌ای خواستار موضع بین‌المللی اسلامی در واکنش به کشتار مسلمانان در ایالت آسام هند شد.

 احمد بن حمد الخلیل، مفتی عمان روز سه‌شنبه، ششم مهر خواستار موضع بین‌المللی اسلامی در قبال حمله به مسلمانان در هند شد.

الخلیل در توئیتی از طریق حساب کاربری خود که در توییتر ثبت شده است، گفت: آنچه در هند از تجاوز آشکار علیه شهروندان مسلمان به دست گروه‌های افراطی که توسط نهادهای رسمی حمایت می‌شوند، رخ می‌دهد، هر صاحب وجدان انسانی را به بیداری و واکنش وامی‌دارد.

وی از همه کشورهای دوستدار صلح خواست تا برای جلوگیری از این تعرض مداخله کنند و امت اسلام در این مورد در کنار هم بایستند.

حزب مخالف کنگره ملی هند یکشنبه گذشته در بیانیه‌ای آوارگی هزاران مسلمان و کشته شدن سه نفر از آنها و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر به ضرب گلوله پلیس در شهر دیسپور، مرکز ایالت آسام در شمال شرقی هند را محکوم کرد.

پلیس این شهر با اعتراضات مردمی به کار دولت محلی در آواره ساختن صدها خانواده مسلمان به بهانه سکونت آنها در زمین‌های متعلق به دولت روبه‌رو بوده است.

منابع رسانه‌ای در آسام می‌گویند، قریب به ۲۰ هزار نفر از اقلیت مسلمان پس از تصمیم مقامات در برچیدن محله‌های مسکونی مسلمانان آواره شده‌اند.

انتظار می‌رود آوارگی مسلمانان از خانه‌هایشان به رغم اعلام نخست‌وزیر این کشور درباره تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث این استان ادامه داشته باشد.

در هند قریب به ۱۵۴ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند که ۱۴ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد. این کشور بزرگ‌ترین کشور با جمعیت مسلمان در جهان است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: