۲

ادعاهای ضد ایرانی مقام اماراتی در سازمان ملل

وزیر مشاور در امور خارجی امارات، طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخی ادعاها در خصوص جزایر سه‌گانه و لزوم حضور کشورهای منطقه در مذاکرات برجامی را تکرار کرد.
کد خبر: ۲۶۱۰۰۶
۱۳:۳۲ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر مشاور در امور خارجی امارات، طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخی ادعاها در خصوص جزایر سه‌گانه و لزوم حضور کشورهای منطقه در مذاکرات برجامی را تکرار کرد.

«خلیفه شاهین المرار» سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، و تنب کوچک در ایران را «جزایر اماراتی» خوانده و مدعی «اشغال» این جزایر توسط ایران شد.

وی افزود که امارات هرگز از درخواست خود برای حاکمیت بر این جزایر دست نخواهد کشید و چنانچه اختلاف‌ها با ایران در این خصوص از طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل نشود، امارات آن را به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع می‌دهد.

المرار با تکرار برخی ادعاها در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای و موشکی ایران و همچنین سیاست‌های منطقه‌ای این کشور، گفت که نمی‌توانیم این فعالیت‌ها را نادیده بگیریم.

وی مدعی شد که هر گونه توافقی با ایران باید با در نظر گرفتن کاستی‌های برجام انجام شود و کشورهای منطقه نیز باید در آن حضور داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
حسین نقاش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
توصیه به مقام اماراتی : ایرانی ها را تحریک و خشمگین نکن ، آنها بسیار خطرناکند . بسیار سلحشور و جان بر کف هستند . سرنوشت صدام و 53 کشور پشتیبان او را در حمله به ایران به شما یادآوری می کنم. به حمایت آمریکایی ها هم دلخوش نباشید. رعایت حسن همجواری را بکنید. صبر ایرانی ها بی انتها نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
ما ایرانی ها صبر داریم ولی بی انتها نیست اگر طرف از گلیم خود پا را درازتر کند پایش را می شکنیم . امارات عددی نیست که بخواهد در مقابل ما خودی نشان دهد او به حمایت اربابانش آمریکا و اسرائیل دل خوش کرده در حالیکه خود آنها در مقابل ایران مستأصل هستند و چشم به اقدامات خرابکارانۀ چند خود فروختۀ نفوذی دارند .