۰

ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در ایران اعلام شد

ویژه برنامه‌های سوگواری ایام منتهی به اربعین حسینی و راهپیمایی جاماندگان حسینی در کربلای ایران اسلامی اعلام شد.
کد خبر: ۲۶۰۸۷۸
۱۲:۴۹ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اطلاعیه‌ای در مورد راهپیمایی اربعین حسینی صادر کرد.

در این اطلاعیه خطاب به راهپیمایان اربعین آمده است؛ به‌منظور حفظ سلامتی زائران و مردم عزیز و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، در روز اربعین جز اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نقاط تعیین شده هیچ گونه برنامه دیگری که موجب توقف یا تجمع زائران باشد در آستان برگزار نخواهد شد و نحوه حضور علاقه‌مندان در کربلای ایران اسلامی نیز به‌ نحوی طراحی شده که دلدادگان حسینی پس از ادای سلام از راه دور، بدون ورود به فضای محدود ضرایح مقدس از مسیرهای تعیین شده تردد و عبور کرده و فرصت را در اختیار سایر راهپیمایان گرامی قرار دهند. ‏

همچنین امسال نیز در ایام اربعین حسینی بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) با برگزاری ویژه‌برنامه‌های آیینی به دو شکل حضوری و رسانه‌ای همچون گذشته پذیرای زائران بوده و تدابیر ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفته شده است.

در همین راستا شنبه سوم مهرماه ویژه برنامه‌ای به‌‌صورت زنده و بدون حضور جمعیت از ساعت 16 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و مرثیه‌خوانی امیر نعیمی میهمان نگاه مخاطاین شبکه قرآن و معارف سیما می‌شود.

ویژه‌ برنامه شب اربعین مقارن با یکشنبه چهارم مهرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مرثیه‌سرایی مجتبی باقری بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن امام حسین(ع)، البته (با حضور جمعیت) و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا خواهد شد.

بر اساس این گزارش ویژه برنامه‌های قرائت زیارت اربعین در ظهر روز اربعین از ساعت 11 و همچنین در همین روز از ساعت 13:30 با سخنرانی حجت‌‌الاسلام والمسلمین حائری‌زاده و مرثیه‌خوانی مرتضی طاهری (بدون حضور جمعیت) به روی آنتن زنده شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: