۰

امیدواری پادشاه عربستان به بهبود روابط با ایران

ملک سلمان بن‌عبدالعزیز با یک ویدئوی از پیش ضبط شده برای هفتادوششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.
کد خبر: ۲۶۰۸۴۵
۱۶:۴۱ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ملک سلمان بن‌ عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در یک سخنرانی از پیش ضبط شده برای هفتادوششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران «کشور همسایه» است و عربستان «امیدوار است که مذاکرات سعودی- ایرانی به نتایج قاطعی در زمینه اعتماد‌سازی و همکاری بر پایه احترام به حق حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر منجر شود».

وی برای نخستین بار در حدود شش سالی که از تشدید بحران میان تهران و ریاض و قطع کامل مناسبات آن‌ها می‌گذرد، روز چهارشنبه ۳۱ شهریور تایید کرد که کشورش در حال مذاکره با ایران با هدف عادی‌سازی روابط و احیای همکاری است.

ملک سلمان، همچنین در سخنرانی خود گفت: چالش‌های پیش روی جامعه بین المللی مستلزم تقویت همکاری‌های چندجانبه بین المللی است. عربستان سعودی نقش مهمی در پاسخ به درخواست‌های جامعه بین المللی برای مقابله با همه گیری کرونا ایفا کرده و ۵۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با همه گیری کرونا کمک کرده است.

وی افزود: سیاست خارجی ما برای تحکیم امنیت و ثبات و حمایت از راه حل‌های مسالمت آمیز اهمیت زیادی قائل است. عربستان طرح سبز سعودی و خاورمیانه سبز را مطرح کرده و بر این باور است که صلح گزینه راهبردی برای حل بحران خاورمیانه است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: