۰

دو عضو کنگره امریکا از مقاومت احمد مسعود حمایت کرد

دو عضو مجلس ایالات متحده امریکا، مایک والتز عضو کانگرس و لیزی گراهام سناتور، با نشر اعلامیه‌ای از صحبت با احمد مسعود خبر داده و از مقاومت او در برابر طالبان قدردانی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۰۸۴۴
۱۶:۳۶ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دو عضو مجلس ایالات متحده امریکا، مایک والتز عضو کانگرس و لیزی گراهام سناتور، با نشر اعلامیه‌ای از صحبت با احمد مسعود خبر داده و از مقاومت او در برابر طالبان قدردانی کرده‌اند.

این دو مقام امریکایی در یک بیانیه مشترک گفته‌اند: «گفتگو با احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان افتخار و امتیاز بزرگی بود. از شنیدن تعهد مستمر وی برای مقاومت در برابر وحشیگری طالبان افغان و دفاع از حقوق و آزادی های اساسی بشر قدردانی می کنیم.»

والتز و گراهام گفته که طالبان عمدتا از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند.

آنان ادعا کرده که کابینه و نیروهای طالبان شامل القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی است.

این دو سیاست‌مدار امریکایی گفته که به نفع امریکاست که طالبان از سوی جامعه بین المللی مشروعیت پیدا نکنند.

در بیانیه والتز و گراهام آمده‌است: «ما از دولت بایدن می خواهیم در برابر هرگونه تلاش برای به رسمیت شناختن طالبان افغانستان به عنوان دولت افغانستان مقاومت کند و در برابر همه درخواست ها برای ارائه نمایندگی طالبان افغانستان در سازمان ملل مقاومت کند.»

طالبان در نامه‌ای خواستار کرسی در سازمان ملل و سخنرانی در جریان نشست سالانه مجمع عمومی این سازمان شده‌اند. این گروه، سهیل شاهین را به عنوان نماینده دایم افغانستان در سازمان معرفی کرده‌است.

سخنگوی سازمان ملل گفته که درخواست طالبان برای در اختیار گرفتن کرسی افغانستان و سخنرانی در مجمع عمومی به کمیته اعتبارنامه ارسال شده‌است.

این کمیته ۹ عضو دارد که ایالات متحده، چین و روسیه از جمله اعضای این کمیته هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: