۰

راه اندازی کمپین اهدای خون در کره جنوبی به مناسبت واقعه کربلا

شماری از مسلمانان کرده جنوبی یک کمپین اهدای خون را به مناسبت سالگرد واقعه کربلا و زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) به راه انداختند.
کد خبر: ۲۶۰۸۲۳
۱۰:۵۸ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه خبری پاکستانی «میدیا بوکس» در گزارش اختصاصی اعلام کرد: شماری از مومنان مسلمان در کره جنوبی کمپین اهدای خون را به مناسبت سالگرد شهدای کربلا به راه انداختند.

در این گزارش آمده است: مشابه سال های گذشته، مسلمانان دوستدار اهل بیت(ع) در سئول پایتخت کره جنوبی یک کمپین برای اهدای خون را به یاد بزرگ ترین جانفشانی که توسط امام حسین(ع)، خانواده و همراهانش در سرزمین کربلا در سال 61 هجری انجام شد، به راه انداختند تا یاد و نام امام حسین(ع) را زنده نگه دارند.

تعدادی از شهرهای جهان در سال های گذشته شاهد برپایی کمپین های اهدای خون مشابه برای مومنان از هر نژاد و سنی و طایفه ای قبل از ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی بوده اند.

اتحادیه مسلمانان کره جنوبی در سئول گزارش داد: تعداد مسلمانان کره جنوبی درحال حاضر نزدیک به 60 هزار نفر رسیده است. این تعداد در طول پنج سال اخیر نزدیک به پنج هزار نفر افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: مسلمانان اصلی در کره جنوبی کسانی هستند که در طول اقامت در کشورهای خاورمیانه به دین اسلام گرویدند. این افراد هنگامی که در پروژه های ساخت و ساز از سال 1970 تا 1980 در کشورهای خاورمیانه فعالیت می کردند، تحت تاثیر رفتار مسلمانان قرار گرفتند و مسلمان شدند. سپس این افراد دین اسلام را گسترش دادند تا تعداد مسلمانان به طور مستمر افزایش یابد.

پایان پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: