۰

افتتاح بزرگترین موکب و احسان حسینی

مشاور وزیر در امور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با افتتاح مرکز ملی نیکوکاری و موکبی که بزرگترین موکب ملی معرفی می‌شود آثار و برکات زیادی را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۲۶۰۷۵۷
۱۵:۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مشاور وزیر در امور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با افتتاح مرکز ملی نیکوکاری و موکبی که بزرگترین موکب ملی معرفی می‌شود آثار و برکات زیادی را شاهد خواهیم بود.

 ارباب سلیمانی در مراسم افتتاح بزرگترین موکب و خوان احسان حسینی علیه السلام که به نیابت از شهدای واقعه کربلا برگزار شد، بیان کرد: اثر اول این است که با این حرکت فرهنگ انفاق و احسان را ترویج می‌کنیم و سپس ترویج فرهنگ عاشوراست. اگر این دو دستاورد را در ذیل این حرکت در نظر بگیریم قدمها را مستحکم‌تر، قوی‌تر، بهتر و زیباتر برمی‌داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این حرکتی که آغاز شده برکات فراوانی به دنبال دارد و آثار این حرکت آشکار خواهد شد. یکی از آثار این حرکت مردمی، کم کردن یا حذف فاصله بین غنی و فقیر است؛ این فاصله آسیب زاست به هر میزانی که این فاصله بیشتر باشد آسیب‌های اجتماعی بیشتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اساسا یکی از مسائلی که بارها و بارها در اسلام، قرآن و روایات و صحیفه سجادیه با آن روبه رو هستیم مقوله انفاق است، اظهار کرد: یکی از مصادیق آن انفاق مالی است. اگر انفاق مالی پیش بیاید خلاء هایی که در جامعه وجود دارد، به حداقل می‌رسد.

ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: اکنون با این ۷۲ مرکز و ۷۲ دیگی که برای پخت و پز برپا می‌شود، هزاران مددجویی که شاید برای خوردن یک غذای مناسب در روز کاسه چه کنم چه کنم در دست دارند می‌توانند از سر سفره امام حسین (ع) نیازشان را برطرف کنند.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: