۰

۱۳ مسجد برای ۵۰۰۰ مسلمان در شیلی

اسلام در شیلی در نتیجه مهاجرت لبنانی ها ، سوری ها و فلسطینی ها از قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ در این کشور شکل گرفت و مسلمانان اولین موسسه های اسلامی را در دهه ۱۹۲۰ در شیلی تاسیس کردند.
کد خبر: ۲۶۰۷۱۳
۱۶:۰۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اسلام در شیلی در نتیجه مهاجرت لبنانی ها ، سوری ها و فلسطینی ها از قرن 19 و اوایل قرن 20 در این کشور شکل گرفت و مسلمانان اولین موسسه های اسلامی را در دهه 1920 در شیلی تاسیس کردند.

اعضای این جامعه اولیه همه تلاش خود را به عنوان مسلمانان برای پایه گذاری اسلام در شیلی انجام دادند و اکنون تقریبا یک قرن پس از ساخت اولین مرکز اسلامی ، شیلی دارای 13 مسجد و مرکز اسلامی است.

این مکان های عبادی مرکز مشترک اقلیت مسلمان که حدود پنج هزار نفر در شیلی هستند را تشکیل می دهند.

مساجد و مراکز اسلامی در شیلی با همکاری هم فضاهایی را برای آموزش و اجرای مناسک عبادی مسلمانان فراهم می کنند و منبع مهمی برای معرفی جامعه مسلمانان در کشور محسوب می شوند.

شیلی یکی از کمترین جمعیت های مسلمان در منطقه را داراست اما فعالیت های آنها به اندازه ای متنوع است که یک جهان اسلام کوچک را در این کشور تشکیل داده اند.

در شهر «سانتیاگو» ، پایتخت شیلی ، جایی که اکثریت مسلمانان در آن زندگی می کنند ، بزرگترین مسجد به نام مسجد «السلام » واقع شده است.

مسجد الاسلام در سال 1989 تاسیس شد و درهای آن امروز برای برگزاری نمازهای یومیه باز است و میزبان همه رویدادهای اسلامی از جمله جشن های ماه مبارک رمضان و عید قربان است.

این مسجد در حال حاضر توسط جماعت تبلیغی که یک جنبش جهانی مبلغ اسلام است اداره می شود .

در این مسجد آموزش های اسلامی ارائه می شود و سخنرانی های اصلی به زبان اسپانیایی و عربی انجام می شود.

جماعت تبلیغی همچنین تازه مسلمانان شیلی را برای یادگیری اصول اسلامی به خارج از کشور می فرستد .

مسجد السلام یک فضای مشترک متنوع است ومسلمانان شیلی با وجود وابستگی رسمی به جماعت تبلیغی از طیف وسیعی از سوابق و تجربیات برخوردارند.

بسیاری از تازه مسلمانان در شیلی از بومی های این کشور هستند ،مانند خدیجه که حدود یک دهه پیش به دین مبین اسلام مشرف شد.

اکثر تازه مسلمانان برای فراگیری آموزش های اسلامی به مسجد السلام در سانتیاگو می روند و در حقیقت این مسجد یکی از مهم ترین مراکز برای آشنایی تازه مسلمانان و همچنین غیر مسلمانان با اسلام به شمار می آید.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: