۰

هشدار ائتلاف الفتح نسبت به توطئه علیه حشد شعبی

رئیس ائتلاف الفتح اعلام کرد:توطئه های برای ادغام حشد شعبی با سرویس های امنیتی و انحلال آن وجود دارد که ما اجازه اجرای آن را نمی دهیم.
کد خبر: ۲۶۰۶۸۰
۰۹:۴۹ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس ائتلاف الفتح اعلام کرد: توطئه های برای ادغام حشد شعبی با سرویس های امنیتی و انحلال آن وجود دارد که ما اجازه اجرای آن را نمی دهیم.

 «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و دبیرکل سازمان بدر هنگام شرکت در تجمع انتخاباتی برای حمایت از فهرست الفتح در استان دیاله گفت: توطئه هایی وجود دارد که خواستار ادغام حشد شعبی با سرویس های امنیتی و انحلال آن است. ما هرگز اجازه این کار را نمی دهیم.

العامری افزود: حشد شعبی باقی می ماند و ماموریت آن حفاظت از حاکمیت عراق و حمایت از سرویس های امیتی دیگر است.

رئیس ائتلاف الفتح خواستار مسلح کردن ارتش و تجهیز آن با امکانات دیگر و سامانه های دفاعی، هواپیماها و همه نوع سلاح شد.

العامری افزود: ائتلاف الفتح تمایل به ایجاد موسسات امنیتی و نظامی دارد و باید ارتش یکپارچه ای ایجاد شود.

وی بر ضرورت تبادل نقش ها بین سرویس های امنیتی تاکید کرد و گفت: عراق یک سرزمین بکر است. ملت عراق نیاز به اراده قوی دارد تا بتواند مشکلات خود را در همه زمینه حل کند و فعال سازی بخش های خصوص و کشاورزی بسیار مهم است.

در همین حال، عباس شعیل، معاون ائتلاف الفتح گفت: پارلمان عراق در سال 2019 میلادی توانست قراردادهای فسخ شده در وزات کشور و دفاع را به خدمت برگرداند، قرار بود که به همراه آنها، بخشی از کارکنان حشد شعبی نیز بازگردند، اما اراده های سیاسی مانع بازگشت آنها می شود.

وی افزود: نشست هایی بین اعضای الفتح و وزیر دارایی برگزار شد که به بازگرداندن قراردادهای لغو شده شان با حشد شعبی قبل از پایان سال جاری قول داده است.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: