۰

گرفتاری عجیب زائران حسینی در سامانه پر اشکال سماح

با اینکه تنها چند روز و چه بسا چند ساعت برای دریافت ویزا و خرید بلیت برای آن دسته از زائران اربعین حسینی که دارای سهمیه هستند، باقی نمانده است، سامانه سماح اجازه تکمیل ظرفیت را به ایشان نمی دهد.
کد خبر: ۲۶۰۶۴۷
۱۲:۵۹ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، جمع زیادی از زائران حسینی که به صورت گروهی و یا شخصی خواهان عزیمت به کربلای معلی هستند و پیشتر برای ایشان در لیست 60 هزار نفری امسال، ظرفیت دیده شده بود، به دلیل آنچه که عدم امکان تکمیل ثبت نام در سامانه سماح اعلام می شود، قادر به تهیه ویزا و بلیت سفر نیستند.

این دسته افراد که بعضاً به دلیل مشکلاتی که برای ثبت نامی های قبل پیش آمده در حال جایگزین شدن هستند و برای نهایی کردن ثبت نام خود حتماً نیاز به تکمیل ثبت نام در سامانه سماح دارند، به دلیل اینکه قادر نیستند کارت نهایی ثبت نام خود را از سامانه سماح بگیرند، عملاً از سفر اربعین سال جاری باز خواهند ماند و این یعنی جمهوری اسلامی ایران حتی نخواهد توانست از ظرفیت 60 هزار نفری امسال خود نیز به طور کامل استفاده کند.

یکی از متقاضیان سفر کربلا که با مشکلی اینچنینی رو به رو شده است، در همین رابطه گفت: بنده عصر روز 27 شهریورماه تازه مطلع شدم که از لیست ذخیره وارد لیست اصلی گروه اعزامی شده ام و برای تهیه ویزا و بلیت حتماً باید کارت تأییدی سامانه سماح را داشته باشم.

وی افزود: به رغم اینکه بنده هر دو دوز واکسن خود را زده ام و گواهی های لازم را دارم، سامانه سماح فرایند ثبت نامم را تا انتها پیش نمی برد و به همین دلیل عملاً بنده که می توانم به عنوان زائر جایگزین به کربلای معلی سفر کنم، از این سفر معنوی بازمانده ام.

این متقاضی سفر همچنین اضافه کرد: مطلع هستم که افراد بسیاری مثل بنده در لیست های ذخیره بوده اند و حالا به هر دلیلی مثل انصراف متقاضیان اصلی می توانند وارد لیست های اصلی بشوند، ولی به دلیل مشکلی که اعلام شد امثال بنده عملاً نمی توانیم عازم این سفر معنوی شویم.

علاوه بر مشکلی که اعلام شد همچنین برخی زائران تنها موفق به زدن یک دوز از واکسن کرونای خود شدند که این افراد نیز به واسطه شرط تزریق دو دوز واکسن امکان دریافت تأییدیه نهایی از سامانه سماح را ندارند.

این در حالی است که می دانیم فرایند تزریق واکسن به جوانان به ویژه جوانان دهه 60 و 70 به تازگی آغاز شده است و این شائبه را پیش می آورد که مدیران و متولیان امر به واسطه سالخورده بودن خود، در مذاکرات با همتایان عراقی تنها شرایط خود و هم سن و سال های خودشان را لحاظ کرده اند.

به هر صورت سفر امسال اربعین نیز با برنامه ریزی های دقیقه نودی، اطلاع رسانی های دیرهنگام و مذاکرات و رایزنی های نصف و نیمه مسئولان مربوطه با همتایان عراقی با حواشی و مشکلات فراوانی برای زائران حسینی همراه شده است که امیدواریم در سال های آتی شاهد تکرارشان نباشیم.

انتهای پیام

منبع: TABNAK
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: