۰

هشدار پلیس درباره هک دوربین‌های مداربسته

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته هشدار داد و راهکارهایی را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به این دوربین ها ارائه کرد.
کد خبر: ۲۶۰۵۷۹
۰۸:۵۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته هشدار داد و راهکارهایی را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به این دوربین ها ارائه کرد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی درباره هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته اظهارکرد: به طورکلی چهار روش عمده برای دسترسی غیر مجاز به دوربین‌های مداربسته وجود دارد که روش‌های موسوم به اسکن پورت، استفاده از ابرازهای EXPLOIT و دسترسی از طریق برخی وبسایت ها و سرورهای شرکت سرویس دهنده از جمله آنهاست.

وی درباره راهکارهای مقابله برای جلوگیری از نفوذ و احتمال سوءاستفاده از تصاویر این دوربین‌ها نیز گفت: رعایت الزامات ایمنی و امنیتی در نصب دوربین‌های مداربسته توسط اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌ها امری ضروری و لازم است که آنها در صورت نیاز از کارشناشان و متخصصین اتحادیه الکترونیک و حفاظتی کمک بگیرند.

رجبی با بیان اینکه لازم است نسبت به آسیب‌پذیری‌ها و مخاطرات احتمالی دوربین‌های مداربسته آموزش‌های لازم به استفاده کنندگان داده شود، گفت: به‌روزرسانی نرم‌افزار این دوربین ها به آخرین نسخه، استفاده از تجهیزات برندهای معتبر و شناخته شده، استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیچیده و تغییر نام کاربری و رمز عبور پیش فرض از دیگر مواردی است که دسترسی غیرمجاز به این دوربین ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا همچنین از شهروندان خواست که برای نصب دوربین‌های مداربسته، از شرکت های خدمات دهنده معتبر و شناخته شده استفاده کرده و دسترسی دوربین ها را به افراد ناشناس یا افرادی که شناختی از آنها ندارند، نسپارند.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: