۰

سفیر چین از ورود به پارلمان انگلیس منع شد

اختلافات سیاسی میان انگلیس و چین باعث شد تا سفیر پکن نتواند وارد یک جلسه در پارلمان انگلیس شود.
کد خبر: ۲۶۰۵۲۵
۱۴:۳۱ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اختلافات سیاسی میان انگلیس و چین باعث شد تا سفیر پکن نتواند وارد یک جلسه در پارلمان انگلیس شود.

چین مدت‌ها پیش قانونی را تصویب کرده که طی آن نمایندگان انگلیسی که به طرح تحریم مقامات این کشور (در رابطه با بدرفتاری مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ) رای مثبت داده‌اند، نتوانند وارد کشور چین شوند. حالا و در اعتراض به این مصوبه، نمایندگان پارلمان انگلیس اجازه ورود سفیر چین را ندادند تا اقدام پکن را تلافی کنند.

آمریکا، انگلیس و بخشی از کشورهای همسو، چین را به نسل کشی مسلمانان اویغور متهم می‌کنند؛ اتهامی که چین آن را رد کرده و هر اقدام خود در استان سین کیانگ را در راستای امنیت ملی خود و جلوگیری از افراطی شدن مسلمانان عنوان می‌کند.

چین در اردیبهشت ماه، ۹ نماینده پارلمان و محقق انگلیسی را به خاطر آنچه دروغ پراکنی و انتشار اطلاعات نادرست از وضعیت سین کیانگ خواند، تحریم کرده است. به همین خاطر رییس مجلس عوام انگلیس اجازه نداد سفیر چین در یک رخداد فرهنگی در پارلمان سخنرانی کند. چین در واکنش به این اقدام، آن را بزدلانه و از طرف عناصر معلوم‌الحال در پارلمان انگلیس خواند.

گفتنی است آمریکا، کانادا، انگلیس و بخشی از کشورهای غربی کتان تولیدشده در مزارع سین کیانگ را به دلیل اتهامات مربوط به کار اجباری تحریم کرده‌اند. چین متهم به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور به بهانه بازآموزی عقیدتی و سیاسی است. چین همچنین به شکنجه زندانیان و عقیم سازی زنان مسلمان متهم است؛ اتهاماتی که چین بارها آنها را رد کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: