۰

مقاومت علیه طالبان در قندهار

دستور طالبان به تخلیه واحدهای سازمانی یک شهرک نظامی در قندهار، هزاران تن را به خیابان کشاند. سه هزار خانواده در منطقه "فرقه‌کهنه" مکلف شده‌اند که خانه‌ها را خالی کنند.
کد خبر: ۲۶۰۴۹۸
۰۹:۰۸ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دستور طالبان به تخلیه واحدهای سازمانی یک شهرک نظامی در قندهار، هزاران تن را به خیابان کشاند. سه هزار خانواده در منطقه "فرقه‌کهنه" مکلف شده‌اند که خانه‌ها را خالی کنند.

هزاران نفر در اعتراض به فرمان طالبان برای تخلیه‌ خانه‌های خود جلوی فرمانداری قندهار تجمع کردند. فیلم‌های ویدیوئی در رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که معترضان، خیابانی را نیز مسدود کرده‌اند.خانه‌های سازمانی، محل زندگی اعضای ارتش افغانستان و خانواده‌های آنهاست و برخی افراد بیش از ۳۰ سال آنجا بوده‌اند. شماری از ژنرال‌های بازنشسته، افسران و درجه داران ارتش افغانستان در این شهرک اقامت دارند. طالبان از سکنه خواسته که ظرف سه روز واحدهای خود را تخلیه کنند و هیچ توضیحی هم برای چنین دستوری نداده است.

پیش‌تر، گزارش‌هایی مبنی بر فشار طالبان به ساکنان پنجشیر برای کوچ اجباری منتشر شده است.
ساکنان شهرک یاد شده در حالی جلوی فرمانداری قندهار تظاهرات کرده‌اند که طالبان هرگونه تجمع بدون مجوز را ممنوع کرده است. راه‌پیمایی‌‌های اعتراضی زنان و فعالان مدنی در هرات، کابل و قندهار با خشونت و بازداشت و تهدید همراه بوده اما گزارشی از مواجهه طالبان با تظاهرات سکنه شهرک نظامی منتشر نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: