۰

درگیری در مزار شریف بین طالبان

هنوز جزییات دقیق نبرد دو ساعته شب گذشته (یکشنبه، ۲۱ سنبله) در مرکز شهر مزار شریف مشخص نشده‌است. روایت های کمین خوردن طالبان، جنگ درون‌گروهی میان افراد آن گروه و جنگ بین طالبان و داعش در میان مردم شایع شده که هنوز درستی هیچیک از این روایات ثابت نشده است؛ اما مسئولان طالبان در بلخ می گویند که جنگ میان اعضای طالبان و ربایندگان بوده است که با کشته شدن ۵ اختطافچی خاتمه یافته است.
کد خبر: ۲۶۰۴۳۱
۱۴:۲۷ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یکشنبه شب، ۲۱ سنبله از ساعت ۷ تا ۹ شب جنگ شدید در کوچه اول دشت شور از مربوطات ناحیه نهم شهر مزار شریف جریان داشت که در این نبردها از سلاح سبک و سنگین کار گرفته شد.

روایات مختلفی درباره علت وقوع این جنگ میان مردم مزار شریف دست به دست می شود.

بر بنیاد برخی گزارش ها بین دو گروه از طالبان در شهر مزار شریف درگیری مسلحانه رخ داده و هنوز روشن نیست که درگیری بر سر چه و بین کدام جناح‌های طالبان صورت گرفته است.

خبرگزاری آوا به طور مستقل قادر به تایید این خبر نیست.

روایت دیگر از کمین خوردن طالبان خبر می دهد که گویا در كوچه دوم دشت شور شهر مزار شریف، طالبان با یک كمين برخورده اند؛ اما در صورت درستی این روایت، مشخص نیست که کمین‌کنندگان چه کسانی بوده‌اند.

راویان این گزارش می‌گویند مردانی با لباس های سیاه را دیده اند که سر و صورت شان پوشانده شده و مسلح بوده اند.

همچنین گزارش های دیگر حاکی است که درگیری نظامی در دشت شور شهر مزار شریف، میان افراد طالبان و چند سارق بوده و در خانه فردی به نام جنت‌گل که به دزدها پناه داده بود صورت گرفته است.

منابع از محل رویداد می‌گویند که در نتیجه درگیری دو سارق و یک عضو طالبان کشته شده اند و حضور افراد القاعده و داعش در محل دروغ و شایعه است.

اما منابع مردمی از ساحه دشت شور شهر مزار شریف به آوا می گویند که گروه داعش چندین دختر را اختطاف کرده بود و طالبان دیشب می خواستند این دختران را از جنگ اختطافچیان داعشی رها کنند؛ اما افراد داعش در مقابل طالبان مقاومت کردند.

در شروع این نبردها، طالبان در تمامی سرک های داخل شهر مزار شریف ایست بازرسی ایجاد کردند و تمهیدات امنیتی تشدید شد.

در همین حال، ذبیح‌الله نورانی؛ مسئول فرهنگی تحریک طالبان در شمال غرب، جنگ شب گذشته را درگیری میان طالبان و آدمربایان مسلح عنوان کرده می گوید که جنگ با کشته شدن ۵ اختطافچی خاتمه یافته است.

نورانی می گوید که دو تن از افراد اختطاف‌شده در جریان جنگ از سوی افراد اختطافچی کشته شده اند، از افراد طالبان نیز یک تن زخم برداشته و افراد ملکی آسیبی ندیده اند.

مسئول فرهنگی تحریک طالبان در شمال غرب در مورد هویت ربایندگان و افراد ربوده شده چیزی نگفته است.

تصاویری از کودکان در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که گویا از چنگ اختطافچیان رها شده اند؛ اما طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

این در حالی است که قبل از این نیز قضیه اختطاف عبدالرؤوف؛ کودک ۹ ساله از شهر مزار شریف به داعش ربط داده شده بود. در تازه ترین رویداد هم جمعه، ۱۹ سنبله سال جاری دختر ۱۵ ساله کاظم امینی؛ شاعر، نویسنده و استاد دارالمعلمین حیرتان از سوی افراد مسلح در شهر مزار شریف ربوده شده است.

در کنار این، محمد فرهاد عظیمى؛ والی قبلی بلخ از جابه جا شدن چندین خانواده وابسته به داعش در شمال شهر مزار شریف خبر داده و همزمان با قضیه اختطاف عبدالرؤوف، امنیت ملی بلخ ۴۰ دانشجوی وابسته به داعش را از مزار شریف بازداشت کرده بودند.

خبر حضور داعش باعث نگرانی مردم شده و باشندگان مزار شریف از طالبان می خواهند که اجازه فعالیت به گروه های تروریستی را ندهند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: