۰

اعلام آمادگی روزنامه نگاران ترکیه برای پوشش مراسم اربعین

مرکز بین المللی رسانه در آستان مقدس امام حسین (علیه السلام) از ورود یک هیئت رسانه ای از ترکیه به کربلای معلی برای پوشش مراسم اربعین امسال خبر داد
کد خبر: ۲۶۰۴۳۰
۱۴:۰۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، حیدر المنکوشی، مدیر مرکز بین المللی رسانه وابسته به گروه رسانه در آستان مقدس حسینی اعلام کرد: این مرکز امسال زودتر برای ایجاد فضایی مناسب و تسهیل در کار روزنامه نگاران عرب و خارجی در گرفتن روادید ویژه برای ورود به عراق آماده شده است. ما تعداد زیادی درخواست از کشورهای جهان برای حضور در کربلا به منظور پوشش مراسم اربعین که مصادف با پایان ماه جاری میلادی است، دریافت کرده ایم.

وی افزود: نخستین هیئت رسانه ای که به کربلا رسیده است، از ترکیه است و این مرکز از این هیئت استقبال کرده است. باوجود مشکلات و تدابیر اتخاذ شده توسط دولت به دلیل بحران کرونا، ما هنوز به کار خود ادامه می دهیم. ما برای تسهیل در برخی مجوزهای تعدادی از سانه ها با همکاری طرف های مسئول همکاری می کنیم تا روادید ورود برای انتقال این مراسم به کشورهای مختلف جهان را به دست بیاید.

«جواد گوک» هماهنگ کننده رسانه ای و روزنامه نگار ترکیه گفت: آستان مقدس امام حسین (علیه السلام) نقش مهمی در تسهیل کارما در آمدن به کربلا و گرفتن روادید و استقبال و تاییدیه برای کار در صحن و رواق های آستان های مقدس و داخل حرم حسینی و در شهر قدیم ایفا کرده است.همچنین امکانات پخش مستقیم در انتقال شعایر حسینی به شبکه های ترکی تسهیل شده است.

وی افزود: نزدیک به 900 نهاد رسانه ای ترکیه اخبار مربوط به اربعین امام حسین (علیه السلام) را دریافت می کنند و در رسانه های ترکیه به طور گسترده منتشر می شود، بنابراین مسئله پوشش مراسم توسط نهادهای ترکیه بسیار مهم است تا پیام امام حسین (علیه السلام) را منتقل کنند.

هماهنگ کننده رسانه ای و روزنامه نگار ترکیه گفت:بسیاری از مردم در ترکیه مشتاق دیدن این مراسم سالانه هستند. همچنین بسیاری از مردم در کشورهای اروپایی تمایل دارند تا از مسئله امام حسین (علیه السلام) اطلاع پیدا کنند. آیا این مسئله سیاسی است یا اعتقادی یا چیز دیگر، مراسم اربعین یک فرصت برای انتقال امام حسین (علیه السلام) و مظلومیت او به جهانیان است.

انتهای پیام

 

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: