۰

برنامه‌ وزارت بهداشت براي توسعه طب سنتي

مديرکل دفتر طب ايراني و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اينکه بدون شک طب سنتي ايراني مي تواند به ارتقاي سطح سلامت مردم کمک کند، گفت: وزارت بهداشت در دولت سيزدهم سياست‌هاي خود را در خصوص توسعه منطقي طب سنتي ايراني برنامه ريزي خواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۰۳۹۷
۱۵:۲۱ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر نفيسه حسيني يکتا درخصوص اما و اگرهاي استفاده از ظرفيت طب‌هاي سنتي و مکمل در کشور، گفت: ديدگاه‌ها و رويکردهاي مختلفي درباره اين موضوع وجود دارد؛ جريانات مختلفي با ديدگاه‌هاي افراطي و تفريطي درخصوص استفاده از اين ظرفيت، نظراتي را بيان مي‌کنند.

وي با بيان اينکه برخي با ديدگاه افراطي معتقدند که طب سنتي مي‌تواند جايگزين طب رايج باشد و با استفاده از طب سنتي از ظرفيت عظيم موجود در طب رايج در نظام سلامت بي نياز خواهيم شد، اظهار کرد: از سوي ديگر برخي افراد با ديدگاهي متعصبانه و مخالف طب سنتي ايراني هرگونه ظرفيت پيشگيرانه و کمک درماني را براي طب سنتي ايراني منکر مي شوند. استفاده منطقي، عالمانه و کاربردي از ظرفيت دانش بومي طب سنتي ايراني کارا خواهد بود.

حسيني يکتا ادامه داد: آنچه که وزارت بهداشت در دولت سيزدهم در اين حوزه درنظر دارد، اين است که سياست‌هاي خود را درخصوص توسعه منطقي طب سنتي ايراني برنامه ريزي کرده و به استفاده منطقي، عالمانه و کاربردي از ظرفيت دانش بومي طب سنتي ايراني بپردازد. بدون شک طب سنتي ايراني مي‌تواند در خدمت نظام سلامت به ارتقاي سطح سلامت مردم کمک کند.

وي افزود: تاکيد ويژه‌اي که مکتب درماني طب سنتي بر اصول پيشگيرانه و اصلاح سبک زندگي دارد و توانمندي‌هايي که طب سنتي ايراني در کمک به درمان بيماري‌هاي مختلف در کنار طب رايج دارد، ظرفيت اين مکتب را در مسئله مهم بهداشت و پيشگيري کاملا مشخص مي‌کند.

وي با بيان اينکه راهبرد سازمان جهاني بهداشت هم استفاده از ظرفيت طب‌هاي سنتي و مکمل به صورت تلفيقي با طب مدرن است، ادامه داد: وزارت بهداشت سياست خود را بر اساس راهبردهاي سازمان جهاني بهداشت که استفاده از ظرفيت طب هاي سنتي و مکمل به صورت تلفيقي با طب مدرن در نظام سلامت بوده، قرار داده است.

مديرکل دفتر طب ايراني و مکمل وزارت بهداشت، تاکيد کرد: به منظور اجرايي شدن اسناد بالادستي از جمله سند ملي گياهان دارويي و طب سنتي و همينطور بند ۱۲ سياست‌هاي ابلاغي مقام‌ معظم رهبري درخصوص توسعه و نهادينه شدن اين طب، برنامه ريزي‌هاي دقيق و منظمي در دستور کار است که اميدواريم به تسريع و تسهيل استفاده از اين ظرفيت کمک و کندي‌هايي که وجود داشته را جبران کند.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: