۰

شرح حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در هرمونوتیک حدیث

کتاب آلمانی زبان «هرمونوتیک حدیث» شرح حدیثی از پیامبر اکرم(ص) به قلم اولوی کارادیک، استاد مؤسسه الهیات اسلامی دانشگاه کالسروهه آلمان (آذرماه سال جاری) منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.
کد خبر: ۲۶۰۳۸۰
۱۲:۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کتاب آلمانی زبان «هرمونوتیک حدیث» که توسط اولوی کارادیک، از اساتید مؤسسه الهیات اسلامی دانشگاه کالسروهه آلمان در ۳۵۲ صفحه به رشته تحریر در آمده است و قرار است اوایل آذرماه سال جاری در آلمان منتشر شود.

این کتاب به آلمانی نگارش شده و توسط شرکت انتشاراتی «TUB» در قطع رقعی روانه بازار خواهد شد.

ناشر و کتابفروشی آنلاین Utb. در پایگاه اینترنتی خود در معرفی کتاب «هرمونوتیک حدیث» می‌گوید: حدیث انتقال اعمال و سخنان نقل شده از پیامبر اسلام(ص) است که در کنار قرآن طی پانزده قرن تاریخ اسلام، نقشی محوری در فهم مسلمانان از دین و شریعت داشته است.

این ناشر می‌افزاید: تدوین هزاران اثر حدیثی نشان می‌دهد که مسلمانان از آغاز تاکنون پس از قرآن، بیشتر به حدیث توجه کرده‌اند. در دوران معاصر نیز اندیشمندان مسلمان با نگاهی دوباره به میراث روایی، کوشش گسترده‌ای را برای بهره جستن هر چه بیشتر از این منبع آغاز کردند و با تأسیس مراکز تحقیقاتی حدیثی و ... در این راه گام‌هایی را برداشتند.

در کتاب «هرمونوتیک حدیث» سنت، تفسیر و تاریخچه آثار آن به طور سیستماتیک ارائه و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

علاوه بر مبانی هرمنوتیک، یک طرح تازه برای تجزیه و تحلیل حدیث در این کتاب ارائه شده است. این نوع تجزیه و تحلیل نگاهی جدید به سنت اسلامی دارد.

آشنایی با اولوی کارادیک

اولوی کارادیک، تحصیلات دانشگاهی خود را طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ میلادی در حوزه مطالعات اسلامی، مطالعات دینی یهود و مسیحیت در دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته در شهر فرانکفورت به پایان رسانده است. پایان نامه کارشناسی ارشد او با موضوع «روش شناسی تفسیر قرآن» بوده است.

کارادیک موفق شد طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ دکترای خود را در رشته «فلسفه و علوم اسلامی» در دانشگاه وین به پایان رساند. موضوع پایان نامه وی عبارت بود از «هرمنوتیک حدیث میان سنت و نوآوری. تحقیق در مورد تاریخ سنت و کاربرد هرمنوتیک جدید».

کارادیک پس از پایان تحصیلات عالیه خود به عنوان محقق و دستیار دانشگاه در مؤسسه مطالعات الهیات اسلامی در دانشگاه وین مشغول به کار شده است. وی از سال ۲۰۱۷ تا پایان سال ۲۰۱۸ به عنوان استاد دانشگاه وین فعالیت داشت. سپس از اکتبر سال ۲۰۱۹ به عنوان عضو هیأت علمی مؤسسه الهیات اسلامی دانشگاه کالسروهه مشغول به کار است.

مشاغل و مسئولیت دکتر کارادیک در حال حاضر عبارتند از:

عضو هیأت تحریریه مجله دین و تحولات آن در جامعه معاصر، دانشگاه وین

عضو هیأت مشاوره علمی آموزش دینی در وین

عضو هیأت مشورتی در پروژه «تأثیر اسلام بر مذهبی‌ها»

عضو انجمن مطالعات الهیات اسلامی آلمان

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اسلام و جامعه در اتریش

فعالیت‌های علمی کارادیک در زمینه تحقیقات علوم اسلامی، مطالعات احادیث (سنت پیامبر)، سوره‌های قرآن (شرح حال پیامبر)، تفسیر قرآن و مشکلات معاصر مسلمانان در اروپا است.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: