۰

افزایش ۵۰۰ درصدی تبعیض علیه مسلمانان پس از حملات ۱۱ سپتامبر

دفتر شورای روابط اسلامی-آمریکایی در فلوریدا از افزایش ۵۰۰ درصدی تبعیض و غرض ورزی علیه مسلمانان در آمریکا پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۳۷۱
۰۹:۵۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دفتر شورای روابط اسلامی-آمریکایی در فلوریدا با انتشار بیانیه ای در آستانه حملات تروریستی 11 سپتامبر تاکید کرد که بهترین راه برای مقابله با تعصب و غرض ورزی آموزش و گفتگو است.

20 سال از حملات 11 سپتامبر می گذرد ؛ روزی که نقطه عطفی در تاریخ مدرن است و زندگی هر آمریکایی را تغییر داد،اما این حملات بیشتر از همه زندگی مسلمانان آمریکا را تحت تاثیر قرار داد چرا که تبعیض نژادی علیه آنها را بیشتر کرد و موجب ایجاد اختلا در روابط آنها با دیگر شهورندان شد.

«حیبا رحیم » ،رئیس دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در فلوریدا با اشاره به اینکه جمعیت مسلمان در این منطقه حدود 500 هزار نفر است،گفت: مسلمانان بخشی از جامعه آمریکایی هستند اما متاسفانه پس از حملات 11 سپتامبر به شدت هدف تعصب و غرض ورزی قرار گرفتند.

وی افزود: از 11 سپتامبر به بعد مساجد به دفعات مورد حمله قرار گرفتند، دانش آموزان مسلمان هدف آزار و اذیت قرار گرفتند و بسیاری از مسلمانان کار خود را از دست دادند و به طور کلی تبعیض 500علیه مسلمانان پس از 11 سپتامبر 500 درصد افزایش داشت.

رحیم گفت: ما می توانیم روابط را اصلاح کنیم و نرخ تبعیض را کاهش دهیم، اما این فرآیند ممکن است سالها طول بکشد .

رئیس دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در فلوریدا تاکید کرد که می توان تفاوت ها را کنار گذاشت و بر اساس شباهت ها و ارزش های انسانی ارتباط برقرار کرد.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: