۰

وزارت بهداشت عراق امور مهمی را برای زائران اربعین امام حسین(ع) تشریح کرد

وزارت بهداشت عراق امور مهمی را برای زائرانی که برای شرکت در مراسم روز اربعین امام حسین(ع) با پای پیاده راهی کربلای مقدس می شوند، تشریح کرد.
کد خبر: ۲۶۰۳۳۵
۱۰:۵۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت بهداشت عراق امور مهمی را برای زائرانی که برای شرکت در مراسم روز اربعین امام حسین(ع) با پای پیاده راهی کربلای مقدس می شوند، تشریح کرد.

«ریاض عبدالامیر الحلفی» مدیر کل دایره بهداشت عمومی در وزارت بهداشت عراق در بیانیه ای عنوان کرد: شهروندان و زائران داخلی می توانند با در دست داشتن کارت دریافت دُز اول واکسن کرونا، دُز دوم را در هرکجا که هستند، دریافت کنند و نام آنها پس از دریافت دُز دوم در سامانه وزارت بهداشت ثبت می شود.

وی افزود: به زائرانی که با پای پیاده راهی کربلا می شوند، نمی توان واکسن تزریق کرد و دلیل آن هم علائم واکسن است و ممکن است آنها را معرض خطر قرار دهد زیرا ممکن است از مناطقی عبور کنند که فاقد مراکز و تیم های بهداشتی باشد.

الحلفی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در نظر دارد برای زائرانی که قصد دارند بیشتر از یک روز در شهر کربلای معلی بمانند، مراکز واکسیناسیون باز کند.

وی تاکید کردکه موج اپیدمیولوژیک سوم بیماری کرونا در حال فروکش کردن است و ما هنوز در وضعیت خطرزایی قرار داریم خصوصا اینکه ما در عراق هنوز درصد خوبی از واکسیناسیون را نداشته ایم.

این مقام عراقی یادآور شد: امکان باز کردن مرزها به روی تعداد بیشتری از زائران خارجی وجود ندارد زیرا این امر فراتر از پتانسیل بهداشتی ما در زمینه معاینه موارد و تست کرونا است وچه بسا ممکن است از طریق آنها سوریه های جدیدی از این ویروس وارد کشور شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: