۰

اعتراض سازمان بقیع شیکاگو آمریکا به تخریب جنت بقیع

به همت سازمان بقیع شیکاگو آمریکا کنفرانسی به مناسبت شهادت امام زین العابدین علیه السلام حضور علمای برجسته به صورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۰۳۳۲
۱۰:۴۴ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، به همت سازمان بقیع شیکاگو آمریکا کنفرانسی به مناسبت شهادت امام زین العابدین علیه السلام حضور علمای برجسته به صورت مجازی برگزار شد.

 توسط سازمان بقیع شیکاگو آمریکا کنفرانسی به مناسبت شهادت امام زین العابدین علیه السلام با حضور علمای برجسته از اروپا، آمریکا، کانادا و هند از طریق شبکه اجتماعی زوم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محبوب مهدی در سخنرانی خود در این برنامه گفت: در قانون سازمان ملل متحد به وضوح آمده است که قبر هیچ کس قابل هتک حرمت نیست. وارثان صاحب قبر وابستگی شدیدی به قبر دارند و نمی توان به احساسات آنان آسیب رساند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلم رضوی رئیس جامعه روحانیون ماهاراشترا از شهر پونا، نیز گفت: اکثریت مسلمانان با ساخت گنبد بر روی قبور شخصیت های اسلامی موافق هستند، اقلیت نمی توانند نظرات خود را بر اکثریت تحمیل کنند، بنابراین لازم است که زیارتگاه های قبرستان بقیع در اسرع وقت ساخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضوی عالم و محقق بزرگ از تورنتو کانادا، در سخنرانی خود اظهار داشت: تخریب حرم های بقیع ظلم است و نباید در برابر ظلم سکوت کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن معروفی، عالم دینی از لندن، گفت: اگر سازمانهای ما در حرکت بازسازی بقیع با علما همکاری کنند، این حرکت و جنبش تقویت خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سید احتشام عباس زیدی، نویسنده و مترجم از شهر قم، از طریق شبکه اجتماعی زوم در این کنفرانس حضور داشت و تاکید کرد: بقیع تنها قبرستانی در جهان است که خاندان پیامبر، همسران پیامبر و صحابه در آنجا مدفون هستند. لذا بر هر مسلمانی واجب است که برای بازسازی آن اقدام کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید منظور رضا عابدی، اندیشمند انقلابی از بنگلور هند، بیان داشت: مسئله بقیع فقط مربوط به شیعیان نیست بلکه مسئله ای است که به کل جهان اسلام مربوط است. بنابراین، همانطور که ما برای فلسطین مشارکت فزاینده ای داریم و باید داشته باشیم، همه مسلمانان باید در ارتباط با ساخت بقیع صدای خود را بلند کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ضمیرالحسن، عالم دینی از بناراس هند، حضور انجمن و سازمان های مذهبی را در جنبش‌ سازمان بقیع لازم دانست و افزود: برای تقویت بیشتر جنبش بقیع، لازم است همه انجمن های عزاداری و سازمان های مذهبی در هند و خارج از هند حاضر شوند و نامه اعتراضی به دولت عربستان ارسال کنند.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین محبوب مهدی به نمایندگی از سازمان بقیع از علما، دانشمندان و بینندگان، کانال SNN و همه همکاران رسانه ای تشکر کرد.

انتهای پیام

 

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: