۰

امکان تشرف زائران 4 کشور به سوریه در ایام اربعین فراهم شد

دولت سوریه با تشرف زائران چهار کشور برای زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) همزمان با ایام اربعین موافقت کرد.
کد خبر: ۲۶۰۳۲۹
۱۰:۳۱ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سفر به سوریه در سال‌های گذشته به دلیل نبود امنیت و وجود داعش متوقف شده بود سال ۹۸ حدود دو ماه اعزام کاروان‌‌های ایرانی به سوریه و حرم حضرت زینب (س) به صورت آزمایشی انجام شد، اما شیوع کرونا باز هم موجب توقف سفر به سوریه شد و کشورهای مختلف همچون ایران و سوریه و حتی عربستان اماکن زیارتی خود را بستند.

حرم حضرت زینب (س) نیز مدتی بسته بود تا اینکه دوباره درهای حرم به روی زائران سوری بازگشایی شد. البته در آن زمان سوریه هیچ زائر خارجی نپذیرفت؛ تا اینکه در اربعین سال گذشته گروهی از زائران و موکب‌های عراقی به ویژه از نجف اشرف در حرم عمه سادات حضور یافته و به عزاداری پرداختند.

علاوه بر این، مسؤولان حج و زیارت کشورمان هم پیش‌بینی می‌کردند سفر به سوریه زودتر از سفر به عتبات فراهم شود و بسیاری در دل امید داشتند تا بتوانند در مناسبت‌های مختلف به حرم عقیله بنی‌هاشم (س) مشرف شوند، اما تا این لحظه هیچ تفاهمی درباره برقراری سفر ایرانیان به سوریه صورت نگرفته است و مردم ایران همچنان در حسرت زیارت عمه سادات هستند.

با این وجود، دولت سوریه با توجه به مذاکراتی که برخی از کشورها برای صدور مجوز برای اعزام زائران‌شان را داشتند، با تشرف زائرانی از کشورهای عراق، پاکستان، کویت و بحرین در ایام اربعین به این کشور موافقت کرده است.

البته موافقت با تشرف زائران کویت و بحرین به سوریه در هفته‌های گذشته مصوب شده بود. اما زمان برقراری سفرها مشخص نبود که به نظر می‌رسد از اربعین امسال سفرهای زائران این کشورها به سوریه برقرار خواهد شد.

 بر اساس اعلام مسؤولان سوریه، زائران برای حضور در این کشور باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل آزمایش کرونا داده باشند و جوابیه منفی آن را همراه داشته باشند. همچنین تعداد زائران هر کشور در هر دوره نباید بیش از ۵۰۰ نفر باشد.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: