۱

بهترین راه سفر از اصفهان و شیراز به مشهد چیست؟

شاید پس از سال‌ها زندگی در ایران بدانید که بهترین راه برای سفر بین استانی در کشور چیست؛ شاید هم هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید. به‌هرحال در این مطلب قصد دارید تا مسیرهای بین سه شهر اصفهان، شیراز و مشهد را بررسی و بهترین گزینه را از هر نظر برای شما مشخص کنیم.
کد خبر: ۲۶۰۲۷۹
۱۶:۳۷ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

شاید پس از سال‌ها زندگی در ایران بدانید که بهترین راه برای سفر بین استانی در کشور چیست؛ شاید هم هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید. به‌هرحال در این مطلب قصد دارید تا مسیرهای بین سه شهر اصفهان، شیراز و مشهد را بررسی و بهترین گزینه را از هر نظر برای شما مشخص کنیم.

بسیاری از این مسیر در تور مشهد با اتوبوس به‌عنوان مسیر اتوبوس‌ها انتخاب می‌شود؛ اما تعدادی برای خانواده مناسب نیست. درادامه با هر میزان اطلاعات با ما همراه باشید؛ زیرا مطمئن هستم نکات جالبی از مسیرهای بین این سه شهر دستگیرتان خواهد شد. قبل از اینکه برویم سراغ اصل مطلب یعنی مسیرهای بین سه شهر به بررسی خود شهرها و موقعیت مکانی که دارند، می‌پردازیم.

موقعیت مکانی اصفهان

اصفهان یکی از استان‌های فلات مرکزی ایران و شهری تقریبا کویری است. این استان که سابقه تاریخی دارد، به‌دلیل مرکزیت در نقشه ایران تقریبا با همه نقاط کشور به‌صورت مساوی فاصله دارد. اصفهان جاده و اتوبان‌های بسیار خوبی دارد که شهرهای جنوبی ایران را به شمال و شهرهای شرقی را به غرب متصل می‌کند.

موقعیت مکانی شیراز

شیراز یکی از استان‌های تقریبا جنوبی کشور است. این استان فاصله حدود شش ساعته با اصفهان و 15 ساعته با مشهد دارد. اتوبان‌ها و خیابان‌های استان به‌دلیل شرایط توریستی شهر بیشتر مواقع در بهترین کیفیت نگهداری می‌شوند.

موقعیت مکانی مشهد

با این‌که ممکن بود ندانید دو شهر قبل در کدام قسمت از کشور هستند، مطمئنم می‌دانید که مشهد کجای ایران قرار گرفته است. شهر مشهد که یکی از توریستی و پرجاذبه‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، در خراسان ایران و شمال شرق واقع شده و درواقع بعد از آن شهر بزرگی نزدیک به مرز نیست.

با شرایط گفته شده و موقعیت‌هایی که توضیح داده شد، باید متوجه شده باشید که سه نقطه مشهد، اصفهان و شیراز مثل یک مثلث وسط ایران هستند و تقریبا با یکدیگر ارتباط دارند. تور مشهد از شیراز از پرطرفدارترین تورهای داخلی است که در آن مسافران از جنوب ایران به شمال شرق می‌روند.

 

مسیرهای برتر بین دو شهر اصفهان و شیراز

هریک از شهر شیراز و اصفهان جزو توریستی‌ترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود و همین مساله سفر مردمش را به یک‌دیگر جالب می‌کند. دو مسیر یکی شیراز، مرودشت، آباده و اصفهان و دیگری شیراز، یاسوج، سمیرم و اصفهان هستند که بیشتر مسافرت‌ها در آن‌ها انجام می‌شود.

تفاوت بین این دو مسیر از زمین تا آسمان است. نور، گرما، آب‌وهوا، طبیعت، کیفیت جاده و بزرگی آن‌ها با هم تفاوت بسیار زیادی دارند. مسیر آباده جاده‌ای گرم با نور مستقیم آفتاب است که مخصوصا در فصل‌های گرم سال خودرو شما را تا مرز دیوانگی می‌برد. اغلب اتوبوس های اصفهان که از شیراز حرکت دارند، از این مسیر عبور می‌کنند.

جاده یاسوج از هر نظر متفاوت است. یکی از باصفا و زیباترین جاده‌های جنگلی ایران همین جاده یاسوج به شیراز است که مسیر آبشارها و رودخانه‌های فصلی یاسوج هم از همین‌جا جدا می‌شود. پیشنهاد می‌کنم اگر برای سفر با خانواده قصد انتخاب مسیر سفر از شیراز به اصفهان را دارید، همین مسیر را انتخاب کنید.

مسیر بین شیراز و مشهد

بین دو شهر شیراز و مشهد مسیری مستقیم و صاف وجود دارد که از شهر یزد عبور می‌کند و بعد از طبس با مسیر اصفهان به مشهد یکی می‌شود. این مسیر تقریبا شرایط خوبی دارد و اغلب در تور مشهد از شیراز از همین مسیر استفاده می‌کنند. تور مشهد زمینی نیست که در شیراز حرکت کند و از این مسیر به سمت شهر رضوی ایران نرود.  

از هر دو طرف جاده شرایط خوبی دارد؛ اما آب‌وهوای گرم آن می‌تواند شما را اذیت کند.  تقریبا مسیر از نظر امکانات رفاهی خوب است، اما پیشنهاد می‌کنم به جای سفر با خودروی شخصی اگر قصد سفر زمینی دارید، حتما از تور مشهد از شیراز با اتوبوس استفاده کنید.

بهترین راه سفر از اصفهان و شیراز به مشهد چیست؟

مسیر بین اصفهان و مشهد

اصفهانی‌ها خیلی خوب می‌دانند که تور مشهد از اصفهان که با اتوبوس باشد، بیشتر از مسیر گرمسار و اتوبان حرم‌‌تاحرم عبور می‌کند. اتوبانی جدید و بسیار عالی که فاصله دو شهر قم و مشهد را کاهش و سرعت سفر جاده‌ای را افزایش می‌دهد. با افتتاح این مسیر فصل جدیدی از فروش تور مشهد از اصفهان آغاز شد؛ به‌شکلی که تا اندازه زیادی فاصله سفر با خودرو شخصی به مشهد کاهش یافت. بیشتر مردم در تور مشهد از اصفهان با اتوبوس شرکت می‌کنند؛ زیرا سرعت و امنیت بیشتر و هزینه کم‌تری نسبت به دیگر سفرها دارد.

باید بدانید که مسیر دیگری نیز بین این دوشهر ساخته شده است؛ مسیر قدیمی اصفهان، خور، طبس و مشهد که بیشتر ماشین‌های سنگین و باری از آن استفاده می‌کنند. اگر از این مسیر به مشهد رفتید، حتما از تماشای نمک‌زار، روستای مصر، شهر خور و نخل‌های طبس غافل نشوید. باید بدانید که این مسیر تقریبا از نظر امکانات رفاهی صفر است تاحدی که امکان ندارد اصفهانی باشید و در مسیر خور به طبس سوخت ماشینتان تمام نشده باشد!

با اینکه سفرهای شخصی زیادی از این دو شهر به مشهد انجام می‌شود و به‌نوعی جاده‌های بین آن به‌عنوان کمربندهای ترانزیتی کشور نیز استفاده می‌شوند؛ اما بیشتر تور مشهد با اتوبوس است که فروش می‌رود. به نظر ما نیز همین نوع سفر بهتر و به‌صرفه‌تر از سفر با خودرو شخصی است؛ زیرا با هزینه کم‌تر مسافتی را با سرعت بیشتر و بدون دردسر می‌پیمایید.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
سلام جاده اباده عالی است صاف بدون پیچ وگردنه ولی جاده یاسوج خطرناک مخصو صا در زمستان است