۰

کشف ۱۰ نسخه خطی نفیس از نویسنده کتاب مقتل امام حسین(ع)

آستان مقدس امام حسین از کشف ۱۰ نسخه خطی نفیس متعلق به سید عبدالرزاق المقرم، نویسنده کتاب مقتل امام حسین(ع) خبر داد، این نسخه های خطی درباره امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۲۶۰۲۶۸
۱۳:۵۷ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، شعبه احیای میراث فرهنگی و مذهبی متعلق به آستان مقدس امام حسین(ع) توانست 10 نسخه خطی نادر و مهم از سید عبدالرزاق المقرم، نویسنده کتاب مقتل امام حسین(ع) پیدا کند.

احسان خضیر عباس، مسئول این شعبه گفت: پس از تکمیل جمع آوری، تحقیقات و چاپ نسخه های خطی سید عبدالرزاق المقرم، نوسنده کتاب مقتل امام حسین(ع) که پیش از این آستان حسینی آن را در 37 جلد جمع آوری کرده است، 10 نسخه خطی جدید پیدا شد.

عباس افزود: چند روز پیش، پس از تماس با خانواده المقرم، ما نسخه های خطی نفیسی را پیدا کردیم که به خط سید عبدالرزاق المقرم درباره امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) نوشته شده بود. « عاشوراء في الاسلام [نقد، تاريخ، طاعات ]»، «المختار من مقتل الامام الحسین(ع)»(برگزیده مقتل امام حسین ع)، نسخه خطی «الکنی و الالقاب»(کنیه ها و لقب ها»، «عبدالله الرضیع»(عبدالله شیرخوار) و «مسلم بن عقیل» و «ابوذرغفاری» از جمله مهمترین عناوین این نسخه های خطی است.

وی ادامه داد: انتظار می رود که این نسخه های خطی پس از تایید و مرتب سازی و کپی و مطابقت به چاپ برسد و سپس به دست ما برسد. این نسخه ها ممکن است به هشت جلد برسد که به دایره المعارفی که پیش از این چاپ شده است، اضافه می شود تا تعداد آنها به 45 جلد برسد.

شعبه احیای میراث فرهنگی و مذهبی پیش از این همایش علمی تخصصی درباره سید عبدالرزاق المقرم همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت وی با حضور شخصیت های علمی برگزار کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: