۰

حمایت پلوسی از افشای نقش مستقیم عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم بایدن برای انتشار اسناد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر حمایت کرد.
کد خبر: ۲۶۰۲۳۶
۱۶:۱۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، به نقل از پایگاه اینترنتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: پس از آن که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، یک فرمان اجرایی را برای آغاز بازبینی و انتشار اسناد مرتبط با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر امضا کرد، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، این بیانیه را منتشر کرد:

"در سال ۲۰۰۱، من عضو ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و در نتیجه ریاست تحقیقات مشترک دو حزبی را درباره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برعهده داشتم و مدت‌ها است که از انتشار اسناد مرتبط با این حملات حمایت کرده ام."

"من به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم رئیس جمهور بایدن برای بازبینی اسناد مرتبط با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و انتشار عمومی آن، از جمله اسناد طبقه بندی شده قبلی مرتبط به مداخله عربستان سعودی، به طور کامل حمایت می‌کنم."

"صحبت کردن درباره ۱۱ سپتامبر موضوع ناراحت کننده‌ای است. ۲۰ سال بعد، ما همچنان خاطرات کسانی را که از دست دادیم و کسانی که در آن روز تبدیل به قهرمان شدند، عزیز می‌داریم. پس از آن، ضروری است که حقیقت کامل را درباره آن روز وحشتناک دریابیم. همه مردم آمریکا– به ویژه خانواده‌های قربانیان– حق دارند حقیقت را بدانند.

"من در مجلس نمایندگان از کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و از آدام شیف، رئیس این کمیته، که بر این روند نظارت دارند، به طور کامل حمایت می‌کنم. "

پیشتر فرانس ۲۴ گزارش داد اسناد جدید می‌تواند دست داشتن عربستان را در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر که ۱۵ نفر از شهروندانش در آن مشارکت داشتند، فاش کند.

رئیس جمهور آمریکا در طول مبارزات انتخاباتی خود متعهد شده بود برای از طبقه بندی خارج شدن برخی از اسناد مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر مجوز خواهد داد. ۲۰ سال بعد از واقعه موضوع همچنان منبع اختلاف به ویژه از نظر خانواده‌های قربانیان است.

ماه گذشته هزار و هشتصد نفر از خانواده‌های قربانیان نامه‌ای امضا و تاکید کردند جو بایدن در صورتی که به وعده خود عمل نکند و این اسناد را منتشر نکند، حضورش در مراسم یادبود قربانیان با خوش آمد گویی همراه نخواهد شد. این یک پیروزی و گامی دیگر در جستجوی حقیقت برای خانواده‌ها خواهد بود که باز هم ممکن است چند سال طول بکشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: