۰

افتتاح اولین مسجد جهان با استاندارد پلاتینیوم در امارات

اداره برق و آب دبی(DEWA) اولین مسجد جهان را که دارای رتبه پلاتینیوم برای ساختمان‌های سبز(دوستدار محیط زیست) است، افتتاح کرد.
کد خبر: ۲۶۰۱۹۱
۱۶:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اداره برق و آب دبی(DEWA) اولین مسجد جهان را که دارای رتبه پلاتینیوم برای ساختمان‌های سبز(دوستدار محیط زیست) است، افتتاح کرد.

 این مسجد در منطقه حتا امارات، می‌تواند بیش از ۶۰۰ نمازگزار را در مساحت ۱۰۵۰ متر مربع و مطابق با بالاترین استانداردهای پایداری محیطی در خود جای دهد.

این مسجد شامل یک مناره به ارتفاع ۲۵ متر، پارکینگ دوچرخه، اتومبیل و موتورسیکلت و یک ایستگاه شارژر برقی است. این مسجد حدود ۲۶,۵ درصد انرژی و ۵۵ درصد آب را می‌تواند ذخیره می‌کند. در حال حاضر صفحات فتوولتائیک خورشیدی(از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی) و یک واحد تصفیه آب برای استفاده مجدد از آب برای آبیاری و نظافت در این مسجد است.

سعید محمد الطایر، مدیر عامل اداره برق و آب دبی گفت: در تمام پروژه‌ها و ابتکارات خود، تلاش می‌کنیم از بالاترین استانداردهای پایداری و کارآیی پیروی کنیم. این مطابق با طرح جامع شهری دبی ۲۰۴۰ است که از سوی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی راه‌اندازی شده است.

طرح جامع شهری دبی ۲۰۴۰ نقشه راه توسعه شهری دبی بر اساس توسعه پایدار و با هدف تبدیل این شهر به بهترین شهر جهان برای زندگی است.

این رتبه‌بندی از سوی شورای ساختمان‌های سبز ایالات متحد(US Green Buildings Council) برای این مسجد صادر شده است. این رتبه‌بندی براساس استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی (Leadership in Energy and Environmental Design) که مرجع انتخاب ساختمان‌های سبز(دوستدار محیط زیست) در آمریکا و اروپا بوده، صادر شده است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: