۰

چند تکنیک ساده و کاربردی برای شروع بهتر روز

به گفته کارشناسان می توان روز خود را با انجام چند راهکار ساده، بهتر، کارآمدتر و با طراوت تر شروع کرد.
کد خبر: ۲۶۰۱۶۳
۱۲:۲۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، به گفته کارشناسان می توان روز خود را با انجام چند راهکار ساده، بهتر، کارآمدتر و با طراوت تر شروع کرد.

کارشناسان می گویند که احساس کسالت و بی انرژی بودن در صبح هنگام را می توان حتی با ایجاد تغییرات کوچک در برنامه معمول فرد کاهش داد که باعث افزایش سطح انرژی، تمرکز و بهره وری افراد می شوند.

شروع زودهنگام روز می تواند به افراد در دستیابی به اهداف بیشتر و بهبود سلامت کلی کمک کند با این حال ممکن است به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از پاندمی کرونا بیشتر افراد شب را تا دیر وقت بیدار بمانند و یا مدت های طولانی را صرف کار با تلفن های همراه، کامپیوتر و ... کنند که می تواند باعث احساس کسلی آن ها در صبح هنگام شود.

این کارشناسان اظهار می کنند: نه تنها دیر خوابیدن پس از مدت زمان طولانی کار با وسایل الکترونیکی باعث ایجاد اختلال در چرخه خواب ما می شود بلکه بر بهره وری در نیمه اول روز بعد نیز تأثیر می گذارد.

دکتر سونال آناند، روانپزشک بیمارستان "ووکهارت" در بمبئی هند می گوید: اولین و بهترین کاری که می توانید برای شروع بهتر روز و رفع مشکل بی حالی انجام دهید این است که بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب به تلفن همراه خود نگاه نکنید.

دکتر آناند همچنین چند تکنیک سریع نیز برای فعال کردن مغز در هنگام صبح پیشنهاد می کند:

- تمرکز حواس را تمرین کنید: چند دقیقه برای خودتان وقت بگذارید و به اتفاقات اطراف خود توجه کنید. از پنجره یا بالکن خود به بیرون نگاه کنید. ذهن آگاهی می تواند مغز را تقویت کرده و تمرکز شما را بهبود بخشد.

- سپاسگزار باشید: صبح ها باید با کمی وقت گذاشتن برای خودتان شروع شود. روی خود تمرکز کنید، بابت خود و چیزهای خوب زندگیتان خوشحال و به خاطر داشتن عزیزانتان و فرصت زندگی در یک روز دیگر سپاسگزار باشید.

- یوگا و تمرینات تنفسی سریع انجام دهید: حتی اگر پنج الی۱۰ دقیقه قبل از شروع به کار خود وقت دارید می توانید مدتی را به تمرینات تنفسی سریع اختصاص دهید. یوگا می تواند به ترشح هورمون های شادی در بدن مانند دوپامین، اکسی توسین، سروتونین و اندورفین کمک کند.

- فعالیت کوتاه: اگر تمایلی به انجام هیچ یک از موارد بالا ندارید، می توانید به نوعی از فعالیت های بدنی مانند چیدمان کمد، بالا رفتن از پله ها و قدم زدن در اتاق خود بپردازید. تحقیقات ثابت کرده است که حتی فعالیت های کوتاه مدت می توانند مزایای متعددی برای سلامتی داشته باشند به طور مثال این می تواند "میزان متابولیسم پایه (BMR) را افزایش دهد و بر ضربان قلب افراد تأثیر مثبت بگذارد.

افراد باید برای شروع یک صبح بهتر، شب قبل آن را با لذت بردن از خواب راحت و خودداری از وقت گذراندن اضافی با تلفن همراه و... گذرانده باشند. داشتن فعالیت بدنی در طول روز حتی برای مدت زمان کوتاهی می تواند مزایای بلند مدتی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: