۰

طرح الکترونیکی مساجد ویسکانسین برای کمک به مهاجران افغان

مساجد و سازمان های اسلامی در «ویسکانسین» آمریکا در حال اجرای طرح الکترونیکی برای برآورده کردن نیازهای مهاجران افغان در این منطقه هستند.
کد خبر: ۲۶۰۰۱۵
۱۰:۴۹ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، چندین مسجد و سازمان اسلامی از سراسر «ویسکانسین» برای ایجاد برنامه جامعی به منظور کمک به پناهندگان افغان نشستی را در «فورت مک کوی» برگزار کردند.

بر اساس گزارش های دریافت شده انتظار می رود که حدود 10 هزار مهاجر افغان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

«منجد احمد» ، عضو هیئت مدیره انجمن اسلامی میلواکی در این باره گفت: من فکر می کنم مهمترین چیزی که آنها باید بدانند این است که چگونه با جامعه سازگار شوند زیرا آنها از منطقه ای هستند که بسیار متفاوت از جامعه آمریکا است.

وی افزود: بسیار مهم است که مهاجران افغان درک کنند ما به هویت آنها احترام می گذاریم. ما به آنها کمک می کنیم تا بدون اینکه بخواهند شخصیت و یا اعتقادات و باورهای خود را تغییر دهند در این جامعه زندگی کنند.

موانع زبانی و مشکل مسکن برای مهاجران افغان از جمله مسائلی است که در نشست متولیان مساجد و روسای انجمن های اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

احمد همچنین گفت: ایده ما این است که بخشی در گوگل مانند یک بروشور ایجاد کنیم تا میهمانان افغان بدانند برای برآورده کردن نیازهای خود باید به کدام یک از سازمان ها و مراکز اسلامی مراجعه کنند.

اعضای هیئت مدیره در انجمن اسلامی میلواکی گفتند که عموم مردم می توانند برای کمک های مالی به منظور اجرای این طرح اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: