۰

نمایشگاه‌های دینی صحن‌های مسجدالنبی جاذبه‌ای برای زائران

صحن‌ها و اماکن نزدیک به مسجدالنبی در مدینه، محلی برای برپایی نمایشگاه‎هایی است که تجربه دینی زائران این مسجد از اقصی نقاط جهان را غنی‌تر می‌کند.
کد خبر: ۲۵۹۹۷۷
۱۰:۵۸ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، صحن‌ها و اماکن نزدیک به مسجدالنبی در مدینه، محلی برای برپایی نمایشگاه‎هایی است که تجربه دینی زائران این مسجد از اقصی نقاط جهان را غنی‌تر می‌کند.

 کتابخانه مسجدالنبی یکی از امکاناتی است که در اختیار زائران قرار گرفته و بخش نسخ خطی، کتابخانه صوتی، بخش فنی، بخش ویژه کتب کمیاب و بخش ارائه خدمات فنی دارد که هر ساله با شرکت و خرید کتاب از نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، این کتابخانه را با هشت هزار عنوان اثر تغذیه می‌کند.

همچنین نمایشگاه ویژه نسخ خطی نادر در این مکان برپاست که آثار تاریخی و نسخ خطی نادر اسلامی را در علوم و فنون مختلف در خود جای داده است و این آثار به طور منظم در دو سالن در معرض دید زوار قرار می‌گیرد.

در این نمایشگاه ۳۰ نسخه خطی از کتب و نسخ خطی مشهور، ابزارهای نگارش و روش استفاده از آن‌ها و سطوح نوشتاری مورد استفاده در قدیم مانند پوست، چوب، سنگ و استخوان و مواد مورد استفاده در تزئین و رنگ‌آمیزی نگهداری می‌شود.

موزه تمدن اسلامی نیز در صحن مسجدالنبی از دیگر بخش‌های این مکان است که تاریخ سیره نبوی را با ابزارهای نوین در ۱۵ بخش توضیح داده است و ۵۰۰ قطعه منسوب به زمان پیامبر(ص) نیز در موزه نگهداری می‌شود.

این موزه همچنین برای زائران مسجدالنبی این امکان را فراهم کرده است که از نزدیک از جزئیات سیره نبوی اطلاع یابند و در قالب نمایشگرهای مدرن دوره‌های زمانی مهم در تاریخ مدینه و مکه برای آن‌ها روایت می‌شود.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: