۰

انتظارات چین از طالبان در قبال منطقه سین کیانگ

سخنگوی منطقه سین کیانگ ابراز امیدواری کرد طالبان رویکرد مناسبی درقبال سین کیانگ و خشونت‌های احتمالی در این منطقه اتخاذ کند.
کد خبر: ۲۵۹۹۵۹
۱۶:۳۷ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی منطقه سین کیانگ ابراز امیدواری کرد طالبان رویکرد مناسبی درقبال سین کیانگ و خشونت‌های احتمالی در این منطقه اتخاذ کند.

علیجان عنایت، سخنگوی دولت منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ روز 30 اگوست در پکن اظهار داشت: سین کیانگ چین با افغانستان همسایه است و نیروهای تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" مدتی در افغانستان گرد هم آمدند که تهدید مستقیم برای امنیت و ثبات سین کیانگ است، امیدواریم طالبان افغانستان خط مشخص واضحی دور همه سازمان های تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" بکشد و با آن ها قاطعانه به مقابله بپردازد.

علیجان عنایت سخنگوی دولت منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ در کنفرانس مطبوعاتی درباره مسایل مربوط به سین کیانگ در روز دوشنبه در پکن اظهار داشت که چین بزرگ ترین همسایه افغانستان است، سین کیانگ چین با افغانستان هم مرز است. نیروهای تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" مدتی در افغانستان گرد هم آمدند که تهدید مستقیم برای امنیت و ثبات سین کیانگ است و امید است تا طالبان افغانستان خط مشخص واضحی دور آن ها کشیده و به همه سازمان های تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" حمله کند و با آن ها قاطعانه به مقابله بپردازد.

وی گفت: "نیروهای تروریستی ضد بشریت، ضد جامعه و ضد تمدن هستند. آن ها دشمنان مشترک جامعه بین‌المللی هستند. ما همچنین امیدواریم که طالبان افغانستان خط مشخص واضحی دور همه سازمان های تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" بکشد و با آن ها قاطعانه مبارزه کند تا موانع برای امنیت، ثبات، توسعه و همکاری برچیده شود، نقش سازنده ایفا کرده و شرایط مطلوب ایجاد کند. "

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: