۰

واکنش‌ پاکستان به گزارش تایمز درباره طالبان و تکرار ۱۱ سپتامبر دیگر

مشاور امنیت ملی پاکستان اظهارات منتسب به خود در گزارش کریستینا لمب خبرنگار روزنامه تایمز انگلیس مبنی بر تکرار ۱۱ سپتامبر دیگر و وحشت دهه ۹۰میلادی در صورت به رسمیت نشناختن حاکمیت جدید در افغانستان (طالبان)، را به شدت تکذیب و آن را یک توصیف کاملا نادرست از مواضع اسلام‌آباد دانست.
کد خبر: ۲۵۹۸۷۰
۱۶:۰۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مشاور امنیت ملی پاکستان اظهارات منتسب به خود در گزارش کریستینا لمب خبرنگار روزنامه تایمز انگلیس مبنی بر تکرار ۱۱ سپتامبر دیگر و وحشت دهه ۹۰میلادی در صورت به رسمیت نشناختن حاکمیت جدید در افغانستان (طالبان)، را به شدت تکذیب و آن را یک توصیف کاملا نادرست از مواضع اسلام‌آباد دانست.

کریستینا لمب خبرنگار روزنامه تایمز پس از مصاحبه حضوری اخیر خود با «مُعید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان درباره تحولات افغانستان و مواضع دولت اسلام‌آباد گزارشی را با عنوان "کار با طالبان یا تکرار وحشت دهه ۹۰" در آن روزنامه به چاپ رساند که واکنش تند دفتر مشاور امنیت ملی پاکستان را برانگیخت.

در این گزارش با استناد به هشدار مشاور امنیت ملی پاکستان ادعا شد که اگر رهبران جدید افغانستان را به رسمیت نشناسید، ۱۱ سپتامبر دیگری رخ خواهد داد.

دفتر مشاور امنیت ملی پاکستان روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، گزارش تایمز انگلیس را تکذیب و از خبرنگار و مسوولان این رسانه خواست تا با پرهیز از رویکرد عامدانه برای وارونه جلوه دادن نگاه پاکستان، سریعا به انتشار کلیه محتویات مصاحبه وی با خبرنگار تایمز بپردازد.

در این اطلاعیه آمده است: مشاور امنیت ملی پاکستان هرگز صحبتی از اینکه باید طالبان را به سرعت به رسمت بشناسیم و یا هشدار نسبت به عواقب آن مانند تکرار ۱۱ سپتامبر دیگر، به میان نیاورد اما گزارش ساختگی خبرنگار روزنامه تایمز خواننده را مجبور به نتیجه گیری متفاوتی می‌کند.

دفتر مشاور امنیت ملی پاکستان از مسوولان تایمز انگلیس خواست تا گزارش خود را پس گرفته شود و توضیحات منتشر شده طرف پاکستانی که از سوی سفارت این کشور در لندن نیز به روزنامه ارسال شده را منعکس نمایند.

معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان پیش تر طی مصاحبه با واشنگتن پست گفت که اسلام‌آباد را مسوول اوضاع فعلی افغانستان شناختن یک اقدام نادرست است و اینکه اگر اشتباهات دهه ۹۰ میلادی تکرار شود، نتیجه جدیدی دریافت نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: