۰

راهبرد جدید اسرائیل علیه ایران چیست؟

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که بنت در دیدار خود با جو بایدن یک استراتژی را در ارتباط با ایران معرفی کرده که به جای گزینه حمله نظامی، شامل «تعداد زیادی اقدام‌های کوچک» علیه جمهوری اسلامی در «جبهه‌های مختلف دیپلماتیک و نظامی» است.
کد خبر: ۲۵۹۸۳۷
۰۸:۵۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که بنت در دیدار خود با جو بایدن یک استراتژی را در ارتباط با ایران معرفی کرده که به جای گزینه حمله نظامی، شامل «تعداد زیادی اقدام‌های کوچک» علیه جمهوری اسلامی در «جبهه‌های مختلف دیپلماتیک و نظامی» است.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل در دیدار با جو بایدن رییس جمهور آمریکا از راهبردی جدید علیه ایران سخن گفت.

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در دیدار با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست یابد و اگر نتواند برجام را احیا کند گزینه‌های دیگری را علیه جمهوری اسلامی در نظر خواهد گرفت.

جو بایدن پیش از آغاز این نشست، که روز جمعه در کاخ سفید برگزار شد، گفت: «اگر در ابتدا دیپلماسی برای ایران کار نکرد، اقدامات دیگری را اتخاذ خواهیم کرد.»

نفتالی بنت با ابراز رضایت از هر دو موضع مدعی شد: «اگر یک رژیم افراطی به سلاح هسته‌ای دست یابد، چنین ترکیبی کابوس هسته‌ای تمام جهان خواهد بود. ایران صادرکننده شماره یک ترور، بی‌ثباتی و نقض حقوق بشر در جهان است. همین الان که اینجا حرف می‌زنیم، سانتریفیوژهای ایران در نطنز و فوردو در حال چرخیدن هستند. اما ما باید آنها را متوقف کنیم و هر دو در این مورد توافق داریم.»

نخست‌وزیر اسرائیل گفت استراتژی را که برای مقابله با تهدید ایران به بایدن معرفی می‌کند دو هدف اصلی دارد: «اول اینکه تجاوزگری ایران را در منطقه متوقف کند و آن را به داخل جعبه برگرداند. دوم اینکه به طور دائم جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد.»

پس از این دیدار، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که بنت در دیدار خود با جو بایدن یک استراتژی را در ارتباط با ایران معرفی کرده که به جای گزینه حمله نظامی، شامل «تعداد زیادی اقدام‌های کوچک» علیه جمهوری اسلامی در «جبهه‌های مختلف دیپلماتیک و نظامی» است.

«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی پایگاه «آکسیوس» در گزارش خود نوشت که نفتالی بنت در دیدار با بایدن راهبرد خود علیه ایران را با آن چیزی که مقام‌های اسرائیلی با عنوان «مرگ با هزاران بریدگی» نام می‌برند مطرح کرد ه است.

بنت در این دیدار تلاش کرد تا احساس فوریت پیشرفت چشمگیری که برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده و بازبینی سیاست اسرائیل درباره ایران را مطرح کند.

براساس این گزارش یک مقام اسرائیلی گفت که بنت شرایط کنونی میان این رژیم ایران را همانند شرایط میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ سرد توصیف کرد.

بنت به بایدن گفته که با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال 2015 مخالف است چون اثرگذاری این توافق با توجه به نزدیک شدن تاریخ انتهای برخی محدودیت‌های ایران و همچنین پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور از بین رفته است.

آکسیوس مدعی شد به نظر می‌رسد بایدن نیز درباره چشم انداز بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای خوشنبین نیست.

هشدار ایران به اسرائیل
درهمین حال «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل جمعه پنجم شهریور ماه در نامه ای به رئیس شورای امنیت به تهدیدات رژیم اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران اعتراض کرد.

ارشادی در این نامه نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه احتمالی یا اقدام ماجراجویانه این رژیم هشدار داد.

در این نامه به حمله به تاسیسات اتمی نطنز اشاره شده و آمده است: «توجه به سابقه طولانی رژیم اسرائیل در عملیات خرابکارانه علیه فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ما و ترور بزدلانه چند دانشمند هسته ای و دیگر دانشمندان ایرانی در گذشته و همچنین عملیات سایبری مشترک آمریکا و اسرائیل علیه تأسیسات هسته ای ایران با استفاده از بدافزار رایانه ای موسوم به استاکس نت، شورای امنیت باید به مسئولیت‌های خود طبق منشور عمل نموده و اقدامات لازم فوری را برای جلوگیری از تمام سیاستهای بی ثبات کننده و رفتارهای غیرقانونی و در عین حال ماجراجویانه رژیم اسرائیل انجام دهد و آن را در برابر تمام چنین اقداماتی نیز مسئول بشناسد.»

انتهای پیام

 

منبع: فرارو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: