۰

طالبان فرودگاه را به روی افغان‌ها بست

سفارت آمریکا در کابل در ساعات اولیه صبح امروز، پنج‌شنبه در هشدار امنیتی به آمریکایی‌ها توصیه کرد به فرودگاه کابل نروند.
کد خبر: ۲۵۹۷۶۶
۱۴:۴۳ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سفارت آمریکا در کابل در ساعات اولیه صبح امروز، پنج‌شنبه در هشدار امنیتی به آمریکایی‌ها توصیه کرد به فرودگاه کابل نروند.

سفارت آمریکا در کابل همچنین از آمریکایی‌های موجود در مقابل درهای فرودگاه خواست فورا آنجا را ترک کنند.وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود نسبت به تهدیدات خارج فرودگاه کابل هشدار داده است.

دولت بایدن در روزهای اخیر نسبت به خطر رو به افزایش داعش برای برنامه‌ریزی احتمالی جهت حمله به فرودگاه کابل هشدار داد.از طرفی، یکی از اعضای طالبان گفت که به دلیل بی‌نظمی زیاد فرودگاه کابل به روی افغان‌هایی که تابعیت دیگر کشور ها را دارند، تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در کمیسیون فرهنگی طالبان اظهار کرد، افغان‌ها بی‌نظمی زیادی را در در ورودی فرودگاه ایجاد کرده‌اند لذا ورودی فرودگاه را بسته‌اند.

وی افزود، فرودگاه به روی آن تعداد از افغان‌هایی‌ که شهروندی کشورهای دیگر را دارند، تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود.آخرین نیروهای آمریکایی قرار است ۳۱ اوت از افغانستان خارج شوند و به جنگ ۲۰ ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.با این حال، شهروندان افغانستان پس از آنکه طالبان وارد کابل شدند، به فرودگاه کابل هجوم بردند و می‌خواهند افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: