۰

روسیه و عربستان توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند

وزیر دفاع روسیه و معاون وزیر دفاع عربستان با یکدیگر دیدار کرده و یک توافقنامه در رابطه با همکاری نظامی میان دو کشور به امضا رساندند.
کد خبر: ۲۵۹۶۶۳
۰۸:۵۲ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر دفاع روسیه و معاون وزیر دفاع عربستان با یکدیگر دیدار کرده و یک توافقنامه در رابطه با همکاری نظامی میان دو کشور به امضا رساندند.

 شاهزاده «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجمع بین المللی فنی نظامی و بازی های نظامی بین المللی «ارتش ۲۰۲۱» در روسیه، با «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع این کشور دیدار کرده و در جریان این دیدار نیز، دو کشور یک توافقنامه در رابطه با تقویت همکاری های نظامی و فنی امضا کردند.

شویگو در این دیدار ضمن تمجید از بازدید بن سلمان از همایش ارتش ۲۰۲۱ که در شهر «کوبینکا» در ۶۳ کیلومتری غرب مسکو، پایتخت روسیه در حال برگزاری است، خاطر نشان ساخت که معاون وزیر دفاع عربستان می تواند در جریان آخرین مدل سلاح های روسی قرار بگیرد از جمله سلاح هایی که کارآیی خود در سوریه را به ثابت رساندند.

وزیر دفاع روسیه ضمن تاکید بر عزم کشورش برای توسعه مداوم همکاری دو جانبه با عربستان در زمینه های نظامی و فنی در مسائل مختلف دارای اهتمام مشترک، تصریح کرد: ما حضور شخصی شما در همایش را تاییدی بر رویکرد عربستان با هدف ادامه تقویت همکاری با روسیه می دانیم.

بن سلمان نیز در دیدار با شویگو، بر عزم عربستان برای تقویت همکاری با روسیه در راستای تحقق امنیت و رویارویی با چالش های کنونی تاکید کرده و اظهار داشت: از این فرصت استفاده می کنم تا تمایل و اهتمام کشور به توسعه و تحکیم این رابطه تاریخی را برای شما مورد تاکید قرار دهم.

معاون وزیر دفاع عربستان در این باره افزود: ما اطمینان کامل داریم که این رابطه را در آینده تقویت خواهیم کرد تا به سطح هدف و آرمان های رهبری دو کشور برای حفاظت از منافع ملت های خود جهت ادامه توسعه و رفاه و مشارکت در تحقق صلح و امنیت بین المللی ارتقا یابد.

بن سلمان ضمن تاکید بر این که همکاری میان روسیه و عربستان در پاسخ مشترک به همه چالش های کنونی سهیم خواهد بود، اعلام کرد که این مسئله مستلزم همکاری و تلاش بیشتر دو کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: