۰

آیین عزاداری عشایر عراقی در سالروز دفن شهدای واقعه عاشورا

آیین عزاداری قبیله بنی اسد بعد از ظهر روز یکشنبه به مناسبت سالروز دفن پیکرهای مطهر حضرت سید الشهدا (علیه السلام) در کربلا برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۹۶۴۰
۱۲:۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، آیین عزاداری قبیله بنی اسد بعد از ظهر روز (یکشنبه) برابر با (13 محرم 1443) هجری قمری به مناسبت سالروز دفن پیکرهای مطهر حضرت سید الشهدا (علیه السلام)، اهل بیت و یاران ایشان که در واقعه عاشورای سال 61 هجری به شهادت رسیدند در شهر کربلای معلی برگزار شد.

دسته های عزاداری ساکنان کربلا، قبایل و عشایر آن که در راس آنها قبیله بنی اسد قرار دارد، به عنوان یک رسم موروثی جهت تکمیل مراسم سوگواری که از اول محرم آغاز کردند، در سالروز دفن شهدای واقعه عاشورا به عزاداری می پردازند.

در این میان، قبیله بنی اسد در سال 61 توفیق یاری رساندن به امام سجاد(علیه السلام) را در دفن پیکرهای شهدای واقعه عاشورا در کربلا داشت و از آن زمان تاکنون دسته عزاداری را که نمایانگر واقعه دفن شهدا در آن تاریخ است برپا می کند.

آغاز حرکت دسته های قبایل و عشایر عزادار عراقی از جوار حرم سید جوده -شرق مركز كربلا- است و از آنجا مسیرشان به خیابان قبله امام حسین (علیه السلام) تا حرم مطهر ایشان و سپس بین الحرمین منتهی می شود. آیین عزاداری در جوار حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس ابن امیرالمومنین (علیهما السلام)، قهرمان واقعه جاویدان عاشورا و پرچم‌دار اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به پایان می‌رساند.

ورود دسته های عزاداری حدود چهار ساعت ادامه داشت. بطوریکه موکب های خدمات رسانی کربلا همه امکانات خدماتی خود را به آنها ارائه دادند. علاوه بر این، بخش شعایر و موکبهای حسینی وابسته به آستان قدس حسینی و عباسی همه ظرفیت‌های انسانی خود را جهت ترسیم نقشه راه موکبها از نظر مسیر و ورود و خروج آنها از بین الحرمین به کار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: