۰

برگزاری مجالس عاشورایی در اماکن باز با رعایت پروتکل‌ها در عراق

مدیر اوقاف شیعی دیالی عراق از برگزاری مجالس عاشورایی در اماکن باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۸۹۱
۱۲:۵۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر اوقاف شیعی دیالی عراق از برگزاری مجالس عاشورایی در اماکن باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد.

«مزهر علی التمیمی» مدیر اوقاف شیعی در دیالی و عضو ستاد بحران در این استان گفت: تیم بحران و با استناد به دستورات کمیته عالی بهداشت و سلامت، تصمیم به ممانعت از برگزاری مجالس و شعائر عاشوراء در اماکن سربسته و داخل مساجد و حسینه‌ها گرفته است.

وی افزود: این تصمیم به علت شیوع کرونا در استان دیالی و سراسر کشور است.

التمیمی گفت: مجالس عاشورایی در اماکن باز و با رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه و طبق دستورات ستاد بحران و دست اندرکاران امور بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری هرگونه تجمع و مناسبت‌های اجتماعی و مجلس ختم هم در داخل مساجد و حسینه‌ها به منظور سلامتی شهروندان ممنوع است.

این در حالی است که «سلمان حسن» عضو کمیسیون بهداشت پارلمان عراق گفت: اوضاع کرونا همچنان خطرناک است و طی روزهای گذشته شاهد افزایش بی سابقه افراد مبتلا به کرونا بوده‌ایم.

وی افزود: در موج سوم بیشترین مبتلایان سنین بالای پنجاه دارند اما در میان قشر جوان هم شمار مبتلایان افزایش یافته است.

«سلمان حسن» گفت: مبارزه با کرونا کمتر از مبارزه با داعش از حیث اهمیت نیست و باید حمایت قوی از وزارت بهداشت که به تنهایی در حال مقابله با خطری است که جامعه را تهدید می‌کند، به عمل آید.

«ریاض عبدالامیر» مدیر بهداشت عراق ضمن حمایت از تدابیر لازم برای مهار کرونا در این کشور به بیماران کرونایی با شرایط وخیم اشاره کرد و گفت که اگر روند افزایش یابد، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.

وی اعلام کرد که از اعمال محدودیت دو هفته ای استقبال می‌کند.

از سوی دیگر «خالص قادر» مسئول وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق هم درباره اوضاع خطرناک اقلیم هشدار داد.

وی افزود: بیمارستان‌های اقلیم مملو از بیماران کرونایی است و ما دستگاه‌های تنفس کافی به سبب افزایش میزان مبتلایان نداریم.

خالص قادر گفت: رعایت پروتکل ها در سطح پایین است یا اصلا رعایتی نمی‌شود و شاهد تجمعات هستیم ما خواستار اعمال محدودیت حداقل به شکل جزیی هستیم؛ اما به دلایل اقتصادی و زیانی که اعمال محدودیت بر قشر زحمت کش وارد می‌کند، کمیته عالی این پیشنهاد را رد کرد

وی خواستار تشدید اقدامات علیه افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، شد.

وزارت بهداشت عراق روز دوشنبه از 12734 مبتلای جدید در این کشور خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: