۰

سفر هیات سیاسی طالبان به ریاست ملا برادر به چین

همزمان با تشدید جنگ در افغانستان، هیات سیاسی طالبان به رهبری ملا برادر معاون سیاسی این گروه به چین سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرده است.
کد خبر: ۲۵۸۶۵۶
۱۲:۲۵ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، همزمان با تشدید جنگ در افغانستان، هیات سیاسی طالبان به رهبری ملا برادر معاون سیاسی این گروه به چین سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر گفت که هیأت 9 نفره این گروه به رهبری ملا برادر به چین رفته است.

نعیم با انتشار سلسله توییتی گفته است که این هیأت روز سه‌شنبه (روز گذشته) به دعوت رسمی چین، به این کشور سفر کرده است.

وی تصریح کرده است که این هیأت با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان دیدار کرده است. به گفته نعیم در این دیدارها پیرامون صلح، مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی گفت‌وگو شده است.

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان گفته است که این گروه به چین اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

او تأکید کرده است که چین نیز به همکاری خود با مردم افغانستان ادامه می‌دهد. همین‌طور محمد نعیم افزوده است که کشور چین اطمینان داده است که به امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند.

این هیأت در حالی به چین سفر کرده است که طالبان حملات‌ خود را بر نقاط مختلف افغانستان از جمله ولایت بدخشان هم مرز با چین افزایش داده‌اند. جنگ‌جویان گروه طالبان در جریان ماه‌های اخیر بیش از ۱۰۰ شهرستان را تصرف کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: