۰

رقابت مسلمانان آلبانی در نخستین مسابقه اذان

مراسم اختتامیه نخستین مسابقه اذان از سوی اقلیت مسلمان کشور آلبانی برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۸۶۱۵
۱۲:۴۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، در نخستین مسابقه اذان مسلمانان آلبانی شماری از نوجوانان و جوانان مسلمان ۱۵ تا ۲۵ ساله از نقاط مختلف این کشور شرکت داشتند.

این مسابقه شامل سه مرحله اصلی بود و مرحله پایانی آن در دانشگاه «بیدر» (Kolegji Universitar Bedër) در شهر تیرانا، پایتخت آلبانی با حضور «تولانت بیکا» (Taulant Bica) نایب‌رئیس اداره اقلیت اسلامی آلبانی، رئیس دانشگاه بیدر و شماری از علما و مفتیان این کشور برگزار شد.

نایب‌رئیس اقلیت اسلامی آلبانی در سخنانی ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان در این مسابقه گفت: مسابقه اذان نخستین رقابت در نوع خود است و با توجه به نقشی که دین اسلام در دعوت به عبادت و نماز ایفا می‌کند، اذان به نمایندگی از این دین نقش دعوت کننده به نماز را داراست. همچنین ما به عنوان یک جامعه اسلامی نیازمند این عمل عبادی به بهترین شکل آن هستیم.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنم که به من این فرصت داده شد تا به اذان بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مسابقه گوش فرا دهم چرا که همگی آنها بسیار زیبا اجرا کردند. همچنین از تمام شرکت‌کنندگان و داوران این مسابقه ارزشمند تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسابقه هرسال در آلبانی برگزار شود.

در مراسم اختتامیه این مسابقه اسامی رتبه‌های اول تا سوم این مسابقه از بین ۲۵ شرکت کننده‌ای که به مرحله پایانی رسیده بودند، اعلام و به آنها جوایزی اهدا شد. همچنین به تمام شرکت‌کنندگان در مرحله پایانی این مسابقه نیز هدایای سمبلیک از سوی اداره اقلیت اسلامی آلبانی اهدا شد.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: