۰

اتفاقات و صحنه های جالب و عجیب در حج + تصاویر

حج از ابتدا تاکنون خالی از اتفاقات و رخدادهای جالب و عجیب نبوده و در طول دهه های گذشته تاکنون، میهمان خانه خدا شعایر و مناسک حج را در حالی برگزار کرده اند که در طول برگزاری این فریضه الهی، رخدادهای جالب و البته عجیب و غریبی هم اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۲۵۸۴۰۸
۱۶:۱۴ - ۳۰ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، در سطور زیر مهمترین اتفاقات جالب و قابل ذکر در این خصوص را که در مجله «المساء» و برخی از روزنامه ها و رسانه های عربی منتشر شده، شرح می دهیم:

تراشیدن موی سر حاجی مصری توسط رئیس جمهور فقید سودان

در یکی از سالها حادثه جالبی برای «عبدالرحمن حسن سوار الذهب» رئیس جمهور فقید سودان هنگام ادای مناسک حج و پس از رمی جمره عقبه اتفاق افتاد؛ جایی که وی از وزیر دارایی سودان که همراهش بود خواست موی سرش را بتراشد و او نیز درخواست رئیس جمهور را اجابت کردو سپس رئیس جمهور، موی سر وزیر دارایی را تراشید. زمانی که کار تراشیدن موی سر وزیر سودانی تمام شد، یک حاجی مصری به سمت رئیس جمهور سودان آمد و از او خواست که موهایش را بتراشد و الذهب نیز موافقت کرد. پس از پایان تراشیدن موی سر این زائر مصری، او ۱۰ ریال به عنوان دستمزد به رئیس جمهور سودان داد اما او قبول نکرد و در این هنگام وزیر دارایی مصر به زائر مصری گفت:« کسی که موهایت را تراشیده، مشیر سوارالذهب رئیس جمهور سودان بوده است». زائر مصری که شوکه شده بود، گفت:«وای خدا چکار کردم من!».

اتفاقات و صحنه های جالب و عجیب در حج + تصاویر

حج با پای پیاده
دسامبر ۲۰۱۱ میلادی یک مرد مسلمان بوسنیایی به نام «سناد حادزیچ» تصمیم گرفت برای ادای مناسک حج، با پای پیاده راهی مکه مکرمه شود

دسامبر ۲۰۱۱ میلادی یک مرد مسلمان بوسنیایی به نام «سناد حادزیچ» تصمیم گرفت برای ادای مناسک حج، با پای پیاده راهی مکه مکرمه شود. این مرد ۴۷ ساله سفر حج خود را دسامبر ۲۰۱۱ میلادی آغاز کرد و اواسط اکتبر ۲۰۱۲ میلادی به عربستان رسید.

اتفاقات و صحنه های جالب و عجیب در حج + تصاویر

زائری که حس شنوایی و گویایی اش بازیافت

مردی از سومالی به نام «علی بن عبدالحمن شریف» چند سال پیش به دلیل اصابت یک خمپاره، حس شنوایی و گویایی خود را از دست داده بود. این مرد برای ادای فریضه حج در یکی از سال ها راهی مکه شد و به نیت شفا، آب زمزم نوشید و پس از طواف و سعی، صدای اذان صبح را شنید و پی برد که حس شنوایی و گوایی اش دوباره بازگشته است.

اتفاقات و صحنه های جالب و عجیب در حج + تصاویر

معضل ناآشنایی با زبان عربی

یک زائر مسن تعریف می کرد: «هنگامی که به حج رفته بودم، خواهرم که نامش «حصه» است، از من خواست به نیابت از او به سمت شیطان سنگ ریزه پرتاب کنم. هنگام پرتاب سنگ این دعا را با صدای بلند می گفتم:«خدایا این رمی را به نیابت از خواهرم حصه قرار بده». در این هنگام زائرانی از یک کشور آسیایی که عربی بلد نبودند، پشت سر من ایستاده بودند، و همینکه دعا را شنیدند، هنگام پرتاب سنگ، به تقلید از من تکرار می کردند: «حصه… حصه».

یکی دیگر از زائران تعریف می کرد:« مردی ار روسیه به همراه گروهی از زنان به حج آمده بودند و من در حال خواندن دعایی به زبان عربی بودم اما آنها متوجه نمی شدند. شروع به خواندن کردم و آنها هم پشت سر من با صدای بلند تکرار می کردند. سپس عبارت «طبع فی الریاض»(در ریاض چاپ شده است) را گفتم که آنها هم بدون اینکه بدانند معنایش چیست مانند من، تکرار کردند».

اتفاقات و صحنه های جالب و عجیب در حج + تصاویر

دوچرخه های احمد و نظیم

در حج سال ۱۴۳۳ ه، دو جوان آفریقایی ۲۵ و ۲۸ ساله به نام های «احمد هارون» و «نظیم کیرن کروس» با دوچرخه به حج رفتند که سفر آنها ۹ ماه به طول انجامید. آنها پس از نماز صبح هر روز تا نیمه ی آن روز دوچرخه سواری می کردند و سپس در یک مسجد یا یکی از منازل، شب را سپری می کردند. آنها می خواستند بدانند که در قدیم جگونه مردم به حج می رفتند.
ر حج سال ۱۴۳۳ ه، دو جوان آفریقایی ۲۵ و ۲۸ ساله به نام های «احمد هارون» و «نظیم کیرن کروس» با دوچرخه به حج رفتند

اتفاقات و صحنه های جالب و عجیب در حج + تصاویر

خانه شیطان را ویران خواهم کرد

سال ۲۰۱۵ میلادی «محمد الملا» خبرنگار کویتی در برنامه «الکویت و الناس» صحنه های عجیبی از حج در آن سال را نشان داد. اولین آنها مربوط به مردی بود که برعکس قبله نماز می خواند. اما صحنه دوم مربوط به یک زائر بود که سنگ ریزه های زیادی جمع کرده بود و هنگامی از او درباره این کارش سوال شد، گفت: به خدا سوگند سر شیطان را خواهم شکست و خانه اش را خراب خواهم کرد».

 

طواف کننده ناآشنا به امور حج زنان

از دیگر ماجراهای مربوط به حج به ۵۰ سال پیش و زمانی برمی گرد که یک فردی که با شیوه ادای حج توسط زنان آشنا نبود، به طواف کنندگان پیوست و رئیس طواف کنندگان، مسئولیت ۱۲ زن را به آنها سپرد و پس از رمی جمره از آنها خواست همگی موهایشان را بتراشند آنها هم عمل کردند و بدون مو به کشورشان بازگشتند.

مردی که همسرش را طلاق داد و آن که همسرش را به باد کتک گرفت

«شیخ علی عیه» مبلغ و روحانی الجزایری سال ۲۰۱۶ در شبکه النهار تی وی گفت: برخی از زائران الجزائر از زنان خود به ستوه آمدند و احساس آزادی کردند و عصبانی شدند و نتوانستند خودشان را کنترل کنند، زنانشان را در عرفات و منا طلاق دادند و فرد دیگری هم همسرش را به باد کتک گرفت اما آنها توانستند مشکلاتشان را بعدها حل کنند.

مردی که با شتر به سفر ۲۰۲۱ حج آمد

مردی به نام «عثمان الشاهین» از شهروندان عربستان سعودی تصمیم گفت با شتر به حج امسال بیاید. او سفر خود را از یک منطقه باستانی در نزدیکی خمیس مشیط آغاز کرد و حدود ۶۷۵ کیلومتر را در طول ۲۵ روز برای ادای حج طی کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: