۰

حال و هوای مسلمانان استرالیا در عید قربان

مسلمانان استرالیا امسال هم مانند سال گذشته، عید قربان را در خانه و در کنار جمع محدود اعضای خانواده جشن می‌گیرند.
کد خبر: ۲۵۸۳۷۶
۱۵:۱۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، برای دومین سال متوالی، تعطیلات ناشی از کرونا برنامه‌های مسلمانان استرالیا برای برگزاری عید قربان را دگرگون کرده است.

در شهرهای ولونگونگ (Wollongong) و شل هاربور (Shellharbour) در ایالت نیو ساوث ولز، مسلمانان تصمیم گرفتند که عید قربان را در خانه جشن بگیرند و سلامت جامعه خود را در اولویت قرار دهند.

محمد اوزترک رئیس انجمن اسلامی ایلاوارا می‌گوید: اطمینان از سالم بودن افراد اولویت شماره یک است. به همین دلیل مهم است که همه مسلمانان از قوانین پیروی کنند و برای جشن گرفتن در خانه بمانند. این همان کاری است که من خواهم کرد.

وی افزود: همسرم معمولاً شیرینی و غذاهای خوشمزه‌ای مانند بورک و سارما درست می‌کند اما امسال برخی از آنها را درست نکرده است زیرا هیچ کس نمی‌تواند به منزل ما بیاید.

اوزترک ادامه داد: حتی پسران و خانواده ام نمی‌توانند به دیدن ما بیایند. این البته آزار دهنده است اما ما می‌فهمیم که چرا باید این اتفاق بیفتد و همه را به پیروی از قوانین تشویق کنیم.

مسلمانان سیدنی نیز امسال عید متفاوتی را سپری می‌کنند. در روزهای منتهی به عید قربان، خانواده ملک که در سیدنی زندگی می‌کنند باید کارهای زیادی انجام دهند.

این خانواده مشغول پخت و پز خوراکی‌های مخصوص اعیاد سنتی مالزی، تزئینات و آماده سازی میزبانی از جامعه مالزیایی سیدنی در خانه خود در لاکمبا هستند.

در سالهای دیگر، صدها نفر از دوستان خانوادگی لباس‌های سنتی مالزیایی با نام باجو ملایو و باجو کورونگ را می‌پوشیدند و در کنار خانواده ملک که همیشه مرکز این جشن بوده‌اند، عید را می‌گذراندند.

امسال این خانواده ۵ نفره مجبورند این روز را که معمولاً پر از هیجان و جمعیت زیاد بود با حضور تعداد کمی از نزدیکان برگزار کنند.

تحسین ملک می‌گوید: این احساس کاملاً عجیبی است؛ بیش از ۴۰ سال عید ما معمولاً بسیار شلوغ و از صبح تا شب بدون توقف در حال جشن و شادمانی بوده است.

وی افزود: برای زنده نگه داشتن این سنت، ما غذاهای سنتی مالزیایی آماده می‌کنیم، لباس‌های خود را با هم هماهنگ می‌کنیم و در خانه نماز می‌خوانیم.

همچنین جهاد دیب نماینده مسلمان لاکمبا از حزب کارگر می‌گوید عید امسال با سالهای گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.

دیب افزود: این اولین عید در زندگی من است که مادر و پدرم را در آغوش نمی‌گیرم و آنها را نمی‌بوسم.

او در حالی که اعتراف می‌کند به خاطر محدودیت‌ها غم و اندوه زیادی در جامعه مسلمانان وجود دارد، در عین حال می‌گوید مردم درک زیادی از وضعیت دارند. مبانی اسلامی در اولویت قرار دادن منافع جامعه بر خواسته‌های فردی را ایجاب می‌کند که این امر می‌تواند به عنوان نمادی از معنویت و تقوا قلمداد شود.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: