۰

بالاترین میزان بستری در تاریخ کووید در ایران

تعداد بستری ها در تهران از مرز ۸ هزار تن گذشته است و به تبع آن مرگ و میر افزایش پیدا کرده است. متاسفانه روز گذشته تنها ۹۲ مرگ و میر در کل شهر تهران داشتیم که رقم بسیار بالایی است و به نظر می رسد باید پروتکل ها را جدی تر گرفت.
کد خبر: ۲۵۸۳۶۰
۱۱:۳۷ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر مسعود مردانی، عضو ستاد علمی مقابله با کرونا و متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: متاسفانه این روزها وضعیت بیمارستان ها اسفناک است و مراجعین فوق العاده زیاد شده است و به بالاترین میزان بستری در تاریخ کووید در کشور رسیده ایم. تعداد بستری ها در تهران از مرز ۸ هزار تن گذشته است و به تبع آن مرگ و میر افزایش پیدا کرده است. متاسفانه روز گذشته تنها ۹۲ مرگ و میر در کل شهر تهران داشتیم که رقم بسیار بالایی است و به نظر می رسد باید پروتکل ها را جدی تر گرفت.

متن گفت وگوی خبرنگار شفقنا زندگی با دکتر مردانی را می خوانید:

-آخرین وضعیت بیمارستان ها به چه صورت است و آیا با تعطیلاتی که دولت در تهران و البرز در نظر گرفته می توانیم شاهد کاهش روند بیماری باشیم؟

به شدت با سفر مخالفیم

وضعیت بیمارستان ها اسفناک است

به بالاترین میزان بستری در تاریخ کووید در کشور رسیده ایم

تعداد بستری ها در تهران از مرز ۸ هزار تن گذشته است

روز گذشته تنها ۹۲ مرگ و میر در کل شهر تهران بر اثر کرونا داشتیم

انشاالله با رعایت پروتکل ها و پرهیز از سفرهای غیر ضروری می توان بیماری را کاهش داد. متاسفانه بسیاری فکر می کنند تعطیلات را گذاشته اند تا مردم به سفر بروند ولی ما به شدت با سفر مخالفیم و فکر می کنیم به هر ترتیبی باید هر طور که می توانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم. متاسفانه این روزها وضعیت بیمارستان ها اسفناک است و مراجعین فوق العاده زیاد شده است و به بالاترین میزان بستری در تاریخ کووید در کشور رسیده ایم. تعداد بستری ها در تهران از مرز ۸ هزار تن گذشته است و به تبع آن مرگ و میر افزایش پیدا کرده است. متاسفانه روز گذشته تنها ۹۲ مرگ و میر در کل شهر تهران داشتیم که رقم بسیار بالایی است و به نظر می رسد باید پروتکل ها را جدی تر گرفت.

-کسانی که بستری می سوند عمدتا چه علایمی دارند؟

افراد عمدتا با نارسایی تنفسی مراجعه می کنند

تخت های آی سی یو سرشار از مراجعه کننده است

عمده کسانی که مراجعه می کنند و در بخش های آی سی یو بستری می شوند بیمارانی هستند که چند بار در بخش های سرپایی یا در خانه دارو گرفته اند و درمان نشده اند و عمدتا با نارسایی تنفسی مراجعه می کنند و نیاز به وندیلاتور و اکسیژن دارند و از این رو تخت های آی سی یو سرشار از مراجعه کننده است.

-آیا استفاده از چادر در حیاط برخی از بیمارستان ها و پذیرش بیمار در این فضاها درست است؟

برخی از بیمارستان ها اکیپ های صحرایی طراحی کرده اند

بله برخی از بیمارستان ها اکیپ های صحرایی را طراحی کرده اند و از بیماران به طور سرپایی پذیرایی می کنند تا درمان بتواند کمک کننده باشد. با وضعیتی که ما در کشور داریم باید به این صورت ادامه بدهیم.

-این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

با رعایت پروتکل ها شاید تا دو سه هفته دیگر بیماری ادامه پیدا کند

تا پیک اپیدمی شروع به افول کند که با رعایت پروتکل ها شاید تا دو سه هفته دیگر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: