۰

تظاهرات در پی ربوده شدن دختر سفیر افغانستان

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد، امروز، یکشنبه سفیر و دیگر دیپلمات‌های ارشد خود را از اسلام آباد فراخواند.
کد خبر: ۲۵۸۲۹۰
۰۹:۲۴ - ۲۸ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کابل به دنبال ربوده و شکنجه شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، سفیر و دیپلمات‌هایش را از این کشور فرا خواند.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، بازگشت سفیر و دیپلماتها به اسلام آباد را منوط به دستگیری ربایندگان و مجازات آنها و نیز تامین امنیت دیپلمات‌های افغان از سوی دولت پاکستان کرده است.

وزارت خارجه افعانستان تاکید کرد: قرار است هیئتی در آیندهٔ نزدیک به پاکستان سفر کرده و مسایل مرتبط به‌ آن را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد که در پی نتایج سفر این هیئت، اقدامات بعدی اتخاذ خواهند شد.

روز شنبه وزارت خارجه افغانستان از ربودن و شکنجه دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد پایتخت پاکستان خبر داده بود.

همزمان، ده‌ها شهروند افغانستان در اعتراض به ربوده و شکنجه شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در مقابل ساختمان سفارت پاکستان در کابل دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان در حالی که پرچم‌های افغانستان را در دست داشتند، نوشته‌های را حمل می‌کردند که در آن بر خواست تعطیلی سفارت پاکستان تا زمان شناسایی و محاکمه ربایندگان و شکنجه‌کنندگان دختر سفیر افغانستان تاکید شده بود.

بر پایه اعلام وزارت خارجه افغانستان، سلسله علی‌خیل، دختر سفیر این کشور در اسلام‌آباد روز جمعه برای چند ساعت توسط افراد ناشناس ربوده و پس از شکنجه، آزاد شده است. شدت شکنجه و آزار و اذیت چنان بوده که او پس از رهایی تحت درمان قرار گرفته‌است.

نجیب‌الله علی خیل، سفیر افغانستان در اسلام آباد با بیان این که دخترش سلسله مورد شکنجه قرار گفته است، وضعیت فعلی و سلامتی‌ او را خوب توصیف کرد.

به دنبال رخداد این حادثه، وزارت خارجه افغانستان روز شنبه مرتب اعتراض «شدید» خود را به منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل ابلاغ کرد و خواستار شناسایی و مجازات فوری عاملان این اقدام و تامین امنیت و مصونیت کامل دیپلمات‌های افغان و خانواده آنها مطابق منشورهای بین‌المللی توسط دولت پاکستان شد.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: