۰

اقدامات استان‌های کشور برای مقابله با کرونا

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به وضعیت بسیار نگران کننده ابتلا به ویروس کرونا، گفت: آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۲۵۸۲۸۲
۰۸:۴۸ - ۲۸ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به وضعیت بسیار نگران کننده ابتلا به ویروس کرونا، گفت: آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر گفت: تمام بیمارانی که علائمی شبیه سرما خوردگی دارند تا ۹۹ درصد به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی افزود: وضع بسیار نگران کننده است و آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است و تعداد بیماران بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: به دلیل شدت مُسری بودن ویروس دلتا میزان مبتلایان بسیار بالاتر از موج‌های قبلی است.

توکلی بیان کرد: میزان کشندگی ویروس دلتا نسبت به سویه‌های قبلی کمتر است.

نگرانی‌ها از ابتلا کودکان به ویروس جدید کرونا

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: با توجه به درگیری کودکان ۸ تا ۱۲ سال با ویروس دلتا، والدین باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.
توکلی بیان کرد: بعد از واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال در شهر تهران، آمار مرگ و میر در این رده سنی کاهش یافته است.
روند با ثبات کرونا در یزد

محمدعلی طالبی، استاندار یزد گفت: با قرمز شدن مجدد یزد در موج پنجم، اقداماتی را در خصوص تشدید نظارت‌ها و محدودیت‌های برخی از اصناف و ... اجرا کردیم که این اقدامات منجر به ثبات بیماری در استان شد.

وی افزود: هم‌اکنون ۹شهرستان این استان در وضعیت قرمز و یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

رعایت ۵۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در بوشهر

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت ۸ شهر این استان قرمز و ۲ شهر نارنجی است.

وی افزود: در پیک گذشته ۳۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری بودند در حالی که در پیک جدید ۴۸۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

استاندار بوشهر گفت: از فردا (دوشنبه) واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را شروع می‌کنیم که حدود ۹۰ هزار نفر در این رنج سنی قرار دارند.

گراوند بیان کرد: در استان بوشهر بیش از ۵۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

محمدصادق بصیری، معاون استاندار کرمان گفت: استان کرمان ۲۳ شهرستان دارد که از این تعداد ۱۶ شهرستان قرمز، ۶ شهرستان نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: