۰

اعتراض وزارت خارجه چین به وضعیت مسلمانان آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آنچه مسلمانان در ایالات متحده تجربه کرده اند از جمله تبعیض و نابرابری، مانند آینه ای است که ریاکاری این کشور در مورد حقوق بشر و ارزش های جهانی را نشان می دهد.
کد خبر: ۲۵۸۲۵۳
۱۱:۳۷ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آنچه مسلمانان در ایالات متحده تجربه کرده اند از جمله تبعیض و نابرابری، مانند آینه ای است که ریاکاری این کشور در مورد حقوق بشر و ارزش های جهانی را نشان می دهد.

 «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای افزود: مسلمانان مقیم آمریکا از تبعیض و نابرابری رنج می برند. همچنین ایالات متحده جنگ هایی را در بسیاری از کشورها از جمله عراق و سوریه آغاز کرده و باعث تلفات میلیون ها غیرنظامی مسلمان شده است. رفتار آمریکا با مسلمانان در نقطه مقابل "ارزش های جهانی" قرار دارد.

وی با یاداوری اینکه جامعه جهانی به روشنی متوجه شده است که ایالات متحده با مسلمانان داخلی و خارج از کشور چگونه رفتار کرده است،افزود: تبعیض و نابرابری نسبت به مسلمانان در ایالات متحده یک مشکل دیرینه است.

جائو گفت که پس از ۱۱ سپتامبر، مسلمانان در ایالات متحده با تبعیض در استخدام دچار شوک بی سابقه ای شده و با تنفر و بدرفتاری روبرو شده اند. در ژانویه ۲۰۱۷، دولت ایالات متحده مساله تحریم مسلمانان را مطرح کرد که این موضوع هم وضعیت را بدتر کرد.

این مقام چینی با استناد با گزارش های رسانه ای افزود: مسلمانان در ایالات متحده به دلیل اعتقادات مذهبی خود از تبعیض سیاسی و انزوا رنج می برند. اگرچه دولت جدید آمریکا تحریم مسلمانان را لغو کرد اما اظهارات رئیس جمهوری این کشور در اوایل ماه آوریل نشان داد که مسلمانان در آمریکا همچنان مورد آزار و اذیت، تبعیض و جنایات نفرت انگیز قرار دارند.

جائو گفت که طبق یک نظرسنجی، ۷۵ درصد مسلمانان بزرگسال در آمریکا نسبت به این تبعیض ابراز نگرانی کرده اند. همچنین ۶۹ درصد دیگر آمریکایی ها نظری مشابه دارند، نیمی از مسلمانان در ایالات متحده فکر می کنند که مسلمان بودن در این کشور دشوارتر است.

وی خاطرنشان کرد که آمریکا همچنین جنگ هایی را در افغانستان، عراق و سوریه تحت لوای ضد تروریسم آغاز کرده که باعث تلفات بی شمار غیرنظامیان مسلمان شده است. ایالات متحده چشم خود را بر جنایات و سوابق مشهور خود علیه مسلمانان بسته ، اما با این حال به سین کیانگ چین حمله کرده که ریاکارانه و دارای استاندارد دوگانه است.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: