۰

مسلمانان استرالیا عید قربان را جشن می گیرند

مسلمانان در استرالیا عید قربان را در روز ۲۰ جولای (سه شنبه ۲۹ تیر ) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جشن می گیرند.
کد خبر: ۲۵۸۲۴۵
۱۰:۲۴ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان در استرالیا عید قربان را در روز 20 جولای (سه شنبه 29 تیر ) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جشن می گیرند.

مقام های دولتی در استرالیا از جامعه مسلمانان درخواست کرده اند تا در این شرایط دشوار کرونایی به صبر و همکاری با دیگر بخش های جامعه ادامه دهند و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی به ویژه در اعیاد و مراسم مذهبی از جمله عید سعید قربان را در دستور کار خود قرار دهند.

شورای ملی ائمه جماعات استرالیا و شورای فتوای استرالیا در بیانیه ای با اعلام اینکه مسلمانان در روز 20 جولای عید سعید قربان را در این روز جشن می گیرند تاکید کردند که همه اصول بهداشتی برای برگزاری نماز عید و قربانی کردن در این روز رعایت خواهد شد.

«ابومحمد»، مفتی اعظم استرالیا خاطرنشان کرد که برگزاری مراسم عید سعید قربان امسال نیز مانند سال قبل با محدودیت هایی مواجه خواهد بود.

وی افزود: عید قربان و حج امسال متفاوت خواهد بود. بسیاری از مسلمانانی که قصد انجام حج را داشتند قادر به انجام این کار نخواهند بود و همچنین مسلمانان نمی توانند برای برگزاری مراسم عید قربان دور هم جمع شوند و گردهمایی های بزرگ تشکیل دهند.

رهبران اسلامی اعلام کرده اند که مسلمانان برای برگزاری مراسم عید قربان به اقدامات پیشگیرانه بهداشتی متعهد خواهند بود ؛ نماز عید را با تعداد نمازگزاران بسیار محدود در مساجد بزرگ برگزار خواهند کرد و از قربانی کردن در مکان های شلوغ و پر ازدحام خودداری خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: