۰

جنایت وحشیانه علیه اسرا در استان بیضاء یمن

کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن اقدام متجاوزان و مزدوران سعودی در اعدام صحرایی اسرا در استان البیضاء و مثله کردن بدن آنان را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۵۸۲۱۵
۱۵:۱۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن اقدام مزدوران متجاوز آمریکایی- سعودی و عناصر القاعده و داعش وابسته به آن‌ها در استان البیضاء، در ارتکاب جنایت وحشیانه و غیرانسانی علیه دو اسیر به نام‌های «صقرغانم المالکی و محمد احمد طواف» را محکوم کرد.

این کمیته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عناصر القاعده و داعش در جریان درگیری‌های اخیر در استان البیضاء در مرکز یمن با بریدن سر و رها کردن اجساد دو تن از اسیران به نام‌های «غانم المالکی و احمد طواف» مرتکب جنایت وحشیانه‌ای شدند.

بنا بر اعلام این کمیته، یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حین پاکسازی منطقه اجساد مثله شده این دو اسیر را پیدا کردند.

کمیته امور اسرا در دولت صنعا در ادامه بیانیه اش اعلام کرد: مسئولیت اخلاقی و قانونی این جنایت که مغایر با آموزه‌های آسمانی، اصول، ارزش‌ها و مبانی بین المللی و انسانی است، کاملا متوجه کشور‌های متجاوز است.

این بیانیه افزود: این جنایت وحشیانه و شنیع قلب ملت آزاده یمن را به درد آورد و ماهیت کشور‌های متجاوز و ارتباط آن‌ها با عناصر القاعده و داعش را افشا کرد.

کمیته ملی امور اسرا تصریح کرد: رابطه ائتلاف متجاوز آمریکایی- اماراتی – سعودی با عناصر القاعده و داعش از لحاظ رفتاری و در سطوح نظامی، انسانی و رسانه‌ای کاملا آشکار و مثل روز روشن است.

این کمیته تاکید کرد: این جنایت وحشیانه اعتبار و صداقت جامعه جهانی را که مدعی مبارزه با عناصر القاعده و داعش هستند از طریق مواضعی که در قبال عاملان و حامیان این جنایت اتخاذ خواهند کرد، در معرض امتحان قرار می‌دهد.

کمیته ملی امور اسرا وابسته به دولت نجات ملی یمن در ادامه از سازمان ملل متحد و نهاد‌های وابسته به آن که در یمن فعالیت دارند و همه سازمان محلی خواست این جنایت را محکوم کنند و عاملان آن را تحت پیگرد قرار دهند تا به مجازات بازدارنده‌ای که حق شان است، برسند.

این کمیته همچنین از آزادگان یمن خواست این رفتار بی سابقه -حتی در شدیدترین خشونت‌ها و درگیری ها- و مرتکبین این جنایت از کشور‌های متجاوز و دست نشانده‌های جنایتکار آنان از عناصر داعش و القاعده را محکوم کنند.

عبد القادر المرتضی، رئیس کمیته امور اسرا وابسته به دولت صنعا روز سه شنبه گذشته فاش کرد کارشکنی عربستان مانع از اجرای عملیات تبادل اسرا با دولت مستعفی و فراری یمن شده است.

المرتضی گفت: طرف‌های یمنی برای اجرای عملیات تبادل اسرا با هدف کاهش درد و رنج اسیران در آستانه عید قربان آمادگی داشتند، اما مخالفت عربستان مانع از اجرای آن شد.

یمنی‌ها معتقدند که سازمان ملل فشار‌های کافی را بر کشور‌های متجاوز برای حل مسئله اسرا اعمال نمی‌کند و مسئولان سازمان ملل به جای تلاش مجدانه برای رسیدن به یک راه حل و مبادله‌ای که به رنج‌های صد‌ها اسیر از طرفین پایان دهند، از دستورات ریاض پیروی می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: