۰

لغو تعطیلی اجباری کسب و کار هنگام نماز در عربستان

عربستان سعودی قانون تعطیلی اجباری مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در وقت ادای نمازهای پنجگانه را ملغی اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۸۲۱۰
۱۳:۴۱ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه‌های سعودی روز جمعه (25 تیرماه) گزارش دادند که عربستان سعودی با تخفیف قوانین سختگیرانه‌ای که مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را ملزم به توقف کار در وقت نمازهای پنج‌گانه می‌کرد، به آنها اجازه داد در این اوقات باز بمانند.

به گزارش روزنامه عکاظ ، این تصمیم که توسط اتحادیه اتاق‌های تجاری عربستان اتخاذ شد، به تعطیلی مغازه‌ها برای حداقل نیم ساعت در طول نمازهای پنجگانه که از چند دهه پیش ادامه داشت، پایان می‌دهد.

عکاظ به نقل ازاطلاعیه اتحادیه اتاق‌های تجاری سعودی گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام و شلوغی، تجمع و انتظار مشتریان برای مدت طولانی و عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا و به منظور حفظ سلامتی مشتریان ، ما از صاحبان مغازه‌ها و فعالیت‌های تجاری می‌خواهیم تا در زمان نماز مغازه‌هایشان باز بمانند.

عکاظ این اقدام عربستان را تازه‌ترین حرکت در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی و اجتماعی دانست که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی وعده داده شده است و هدف آن تقویت سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشوری وابسته به نفت آن است.

البته از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کرونا هم بیشتر مغازه‌ها، داروخانه‌ها و پمپ بنزین‌ها در این کشور که ملزم بودند حداقل ۳۰ دقیقه برای هر نماز کار خود را متوقف کنند، دیگر این الزام برایشان وجود نداشته است.

عربستان تنها کشوری بوده است که چنین قوانینی را اجرا می‌کرد. تا چند سال پیش، پلیس مذهبی عربستان برای اینکه مطمئن شود همه از این قوانین پیروی می‌کنند، گشت‌زنی می‌کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: