۰

دیدار رئیس‌جمهوری عراق و وزیر اطلاعات ایران+ تصاویر

رئیس جمهوری عراق و وزیر اطلاعات ایران به بررسی روابط دو جانبه، اهمیت آن برای مردم دو کشور و توسعه آن در زمینه های مختلف در راستای منافع همه منطقه پرداختند.
کد خبر: ۲۵۸۱۴۱
۲۰:۵۷ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس جمهوری عراق و وزیر اطلاعات ایران به بررسی روابط دو جانبه، اهمیت آن برای مردم دو کشور و توسعه آن در زمینه های مختلف در راستای منافع همه منطقه پرداختند.

 دفتر اطلاع رسانی «برهم صالح»، رئیس جمهوری این کشور عصر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی در کاخ «السلام» شهر بغداد، پذیرای حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود علوی»، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، علوی در آغاز این دیدار و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، فاجعه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار در جنوب عراق که شامگاه دوشنبه روی داد و بنا بر آمار رسمی نیز ۶۰ کشته بر جای گذاشت را به صالح و ملت این کشور تسلیت گفت.

در دیدار رئیس جمهوری عراق و وزیر اطلاعات ایران همچنین روابط دو جانبه میان این دو کشور همسایه، اهمیت آن برای ملت های دوست آنها و توسعه این روابط در زمینه های مختلف در راستای منافع مشترک دو کشور و همه منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه نیز صالح ضمن تاکید بر عمق پیوندهای تاریخی میان عراق و ایران و لزوم گسترش چشم اندازهای همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف، خاطر نشان ساخت که عراق توانمند، امن، باثبات و دارای حاکمیت و روابط متعادل با محیط عربی و اسلامی خود، یک عامل ثبات و کانون همگرایی منافع مشترک کشورهای منطقه به شمار می آید و صلح و امنیت منطقه ای را تقویت می کند.

رئیس جمهوری عراق همچنین از مواضع جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی آن از کشورش به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با گروهک تروریستی داعش تمجید کرد.

علوی نیز به نوبه خود اهمیت روابط محکم میان دو کشور و دو ملت و پشتیبانی دولت ایران از امنیت و ثبات عراق و تقویت همکاری و هماهنگی دو جانبه در مقابله با تروریسم و افراط گرایی و برقراری صلح در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

دیدار رئیس‌جمهوری عراق و وزیر اطلاعات ایران+ تصاویر

دیدار رئیس‌جمهوری عراق و وزیر اطلاعات ایران+ تصاویر

دیدار رئیس‌جمهوری عراق و وزیر اطلاعات ایران+ تصاویر

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: