۰

تسلط طالبان بر گذرگاه مرزی افغانستان با پاکستان

شهرستان «پرچمن» از توابع استان فراه در غرب افغانستان و گذرگاه مرزی «اسپین بولدک» در استان قندهار به دست طالبان سقوط کرد.
کد خبر: ۲۵۸۱۳۳
۱۷:۰۶ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «فاروق حضرتی» سخنگوی پلیس فراه، سقوط شهرستان پرچمن از توابع این استان را به دست طالبان تایید کرد و گفت: همه مراکز دولتی در این شهرستان به دست طالبان افتاده است.

خبر‌ها حاکی از آن است که فرمانده پلیس شهرستان پرچمن در تبانی با طالبان، مرکز این شهرستان را بدون درگیری به طالبان واگذار کرده است.

از سوی دیگر طالبان گفته است گذرگاه مرزی اسپین بولدک در استان قندهارکه در مرز افغانستان با پاکستان قرار دارد به تصرف افراد این گروه درآمده است.

طالبان به تاجران و رانندگان افغان اطمینان داده است پس از توافق با پاکستان، انتقال اموال تجاری آن‌ها از این گذرگاه ادامه می‌یابد.

تعداد زیادی از گمرک‌ها و گذرگاه‌های مرزی افغانستان با ایران، ترکمنستان و تاجیکستان نیز در تصرف طالبان قرار دارد.

طالبان ادعا کرده است حدود ۲۰۰ شهرستان در مناطق مختلف افغانستان به تصرف افراد این گروه درآمده است.

پیش روی‌های طالبان و سقوط شهرستان‌های افغانستان در حالی است که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور گفته است وضعیت امنیتی تا سه ماه آینده بهبود می‌یابد.

طالبان در ماه اخیر و پس از خروج نیروهای آمریکایی؛ حدود یک سوم خاک افغانستان را به تصرف خود درآورده و حتی طالبان مرز مشترک با منطقه سین کیانگ چین را نیز به تصرف خود در آورده است.

طالبان منطقه شمال شرقی واخان بدخشان که حدود ۹۵ کیلومتر مرز مشترک با چین دارد، به تصرف خود درآوردند. این منطقه عمدتاً دارای ارتفاع زیاد و زمین صعب العبور است و از جاده خاکی به مرز متصل نیست. با این حال، مرزهای این استان علاوه بر چین با تاجیکستان نیز مرز مشترک دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: