۰

طرح خطرناک داعش برای عراق چه بود؟

کشف مقادیری سلاح و مهمات در ۲ استان صلاح‌الدین و کرکوک، جزئیات طرح خطرناک داعشی در اربیل و کشته شدن دو داعشی در استان دیالی از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.
کد خبر: ۲۵۸۱۳۱
۱۶:۳۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کشف مقادیری سلاح و مهمات در ۲ استان صلاح‌الدین و کرکوک، جزئیات طرح خطرناک داعشی در اربیل و کشته شدن دو داعشی در استان دیالی از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که یک مرکز امنیتی وابسته به ارتش عراق در «الطارمیه» از سوی افراد مسلح هدف قرار گرفته است.

کشف مقادیری سلاح و مهمات در دو استان عراقی
فرماندهی پلیس عراق در یک بیانیه از کشف مقادیری سلاح و مهمات در دو استان صلاح‌الدین و کرکوک خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های پلیس در منطقه «حویجه سید طه» در سامراء در استان صلاح‌الدین مقادیری سلاح از جمله «آرپی‌جی‌هفت» کشف و ضبط کردند، همچنین نیرو‌های پلیس در منطقه «الحویجه» کرکوک هم طی عملیات جست‌وجو، سلاح و مهمات کشف و خنثی کردند.

جزئیات طرح خطرناک داعشی در اربیل

سازمان مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق از طرح خطرناک داعشی در اربیل خبر داد و اعلام کرد که شماری از تکفیری‌ها را که به‌دنبال اقدامات تروریستی قبل از عید قربان در اربیل بودند دستگیر کرده است.

در بیانیه سازمان مبارزه با تروریسم اقلیم آمده است که این داعشی‌ها به‌دنبال حملات تروریستی و هدف قرار دادن مراکز اداری و امنیتی در استان اربیل قبل از عید قربان بودند.

یکی از تروریست‌ها در اعترافات خود اعلام کرد که نامش «مازن ذیاب رشید حسن الدلیمی» متولد سال ۱۹۸۳ از ساکنان حدیثه الانبار است و این‌که در سال ۲۰۰۴ به «انصار السنّة» پیوسته است.

این سازمان در ویدئویی که در رسانه‌ها منتشر شد اعلام کرد که گروه خطرناکی از داعش برای حمله در شهر اربیل برنامه‌ریزی کرده بودند.

سازمان مبارزه با تروریسم اقلیم توضیح داد که این گروه قصد حمله از طریق افراد انتحاری و عناصر مسلح به ساختمان استانداری اربیل و اماکن حضور شهروندان خارجی در اربیل را داشت.

در بیانیه این سازمان اشاره شده است که این افراد که از ابتدای سال جاری توسط داعش استخدام شده بودند، توسط سازمان مبارزه با تروریسم دستگیر شدند و طرحشان برای حمله به اربیل ناکام ماند.

این گروه که قصد حمله به اربیل پیش از عید قربان را داشت، اماکن مورد نظر برای حمله را بررسی کرده بود.

کشتن دو داعشی در دیالی

یک منبع وابسته به حشد شعبی عراق اعلام کرد که نیرو‌های حشد شعبی با داعشی‌ها هنگام حمله به یکی از مراکز در «حوض الصفره» در ۷۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه مرکز استان دیالی درگیر شدند که در جریان این درگیری‌ها، نیرو‌های بسیج مردمی عراق موفق به کشتن دو تکفیری شدند.

باتلاق افغانستان در انتظار نظامیان آمریکایی در عراق

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل‌الحق عراق اعلام کرد که عراق برای آمریکایی‌ها درس عبرتی خواهد شد مشابه باتلاقی که در افغانستان به آن گرفتار شدند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: